سرمقاله

مجلس در محاق / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11577  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 10 تیر 1402
    داورزنی تشریح کرد
    نمی‌توان به آمریکا نرفت
    رئیس فدراسیون والیبال می‌گوید تصمیم نهایی درباره مصوبه فدراسیون جهانی والیبال برای هفته سوم لیگ ملتها در کشور آمریکا گرفته می‌شود.
    به گزارش مهر، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال درباره مشکل صدور روادید برای اعضای تیم ملی ایران و سفر به کشور آمریکا در هفته سوم لیگ ملت‌ها گفت: در آبان و آذر ماه سال گذشته که سیدبندی لیگ ملت‌ها اعلام شد، نگرانی خودمان را رسماً به فدراسیون جهانی اعلام کردیم که آمریکا پایبند به خیلی از چارچوبهای بین المللی نیست. نه برای ما بلکه برای رشته‌های دیگر هم همینطور است.
    وی افزود: به فدراسیون جهانی گفتیم درست است چند بار در آمریکا بازی کرده‌ایم ولی این دوره نگرانی‌هایی داریم که صدور روادید ما را دچار مشکل کنند. گفتیم اگر قرار است در این گروه باشیم تضمین صدور ویزا بدهند. فدراسیون جهانی گفت: «نگران نباشید و ما تمام سعی خود را می‌کنیم و با خیال راحت به کارتان مشغول باشید».
    رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: فرایند دریافت ویزا را از اسفند آغاز کردیم. اول گفتیم برای رفتن به دبی راحت‌تریم که گفتند آنکارا. بعد از اتفاقات ترکیه گفتند یک جای دیگر برویم و سپس بازهم کار صدور روادید را به آنکارا منتقل کردند. در نهایت گفتند بعضی از بازیکنان ما امکان اخذ روادید ندارند و یا ریجکت شده‌اند. در لیست اولیه یک سری از ملی پوشان ریجکت شدند که گفتیم بازیکنان اصلی ما هستند.
    داورزنی در ادامه درخصوص تصمیم گیری برای هفته سوم و مصوبه فدراسیون جهانی والیبال گفت: این الان در اختیار ما است که چه تصمیمی بگیریم. پاسپورتها در حال حاضر در سفارت آمریکا در آنکارا است.
    «آیا اگر به مسابقات هفته سوم به آمریکا نرویم مشکلی پیش می‌آید؟» داورزنی در پاسخ به این سئوال تصریح کرد: نمی‌توانیم نرویم. گفتیم روادید را برای همه بازیکنان یک جا می‌خواهیم. در فرایندی که تعریف کرده بودند ما را با مشکل مواجه می‌کرد. مثلاً برای امین اسماعیل نژاد مجدداً درخواست وقت سفارت کردیم. فدراسیون جهانی و کمیته بین المللی المپیک از آمریکا درخواست کرد مجدداً با اینها (بازیکنانی که از سوی آمریکا ریجکت شدند) مصاحبه بشود. گفتند هماهنگ می‌کنیم در سفارتمان در ارمنستان این کار انجام شود ولی بعضی از بچه‌ها را ریجکت کردند. به فدراسیون جهانی گفتیم چطور یک تیم می‌تواند ناقص برود؟
    رئیس فدراسیون والیبال که با برنامه «ورزشگاه» گفتگو می‌کرد، در خصوص دلیل ریجکت شدن درخواست ویزا برای بعضی از اعضای تیم ملی گفت: خود سفارت آمریکا فرایندی دارد. مشکلی که برای امین و آرمان صالحی و مسافر ایجاد کردند گفتند مشکل خدمت سربازی دارند. امین اسفندماه خدمتش تمام شد و بحث محل خدمتشان بود. دلیل بعضی‌ها را هم هنوز حتی به فدراسیون جهانی نگفته‌اند و فرایند امنیتی دارد. امروز قول دادند ویزای بازیکنان و کادر فنی منهای چند نفری که ریجکت شدند را صادر می‌کنند.
    وی درباره تدابیر فدراسیون جهانی والیبال در صورت سفر ایران به آمریکا با لیست ناقص اظهار کرد: اگر قرار است با تیم ناقص در هفته سوم حاضر بشویم در رنکینگ پایین می‌رویم. به فدراسیون جهانی گفتیم اگر قرار است با بازیکنان اصلی به آمریکا نرویم شرایط بدتری در رنکینگ خواهیم داشت. هیات رئیسه جهانی مصوب کرد اگر آمریکا ویزای کادر فنی و بازیکنان را صادر نکند، می‌تواند رنکینگ ایران در جهان «فریز» بشود. برای رقبا هم فریز می‌شود. این تصمیم هیات رئیسه بود چون عدم شرکت ما کل سیستم مسابقات را به هم می‌ریخت.
    به گفته داورزنی، امشب بعد از اینکه تکلیف تعدادی از بازیکنان و کادر فنی مشخص شد، فدراسیون ایران تصمیم می‌گیرد که از این مصوبه استفاده کند یا نه. رئیس فدراسیون ایران گفت: اگر از این مصوبه استفاده کنیم، حتی در صورت پیروزی در آمریکا امتیاز نمی‌گیریم. اگر هم ببازیم، امتیاز منفی نخواهیم گرفت.
    رئیس فدراسیون والیبال گفت: شاید از مصوبه استفاده نکنیم و دو بازی ببریم و امتیاز مثبت بگیریم. آرمان صالحی را نداریم و فقط حضرت پور به عنوان لیبرو در تیم است. وادی را هم ریجکت کردند. باید ویزای علی رمضانی صادر بشود. از این‌طرف قهرمانی جوانان جهان را هم در پیش داریم. ترکیب هفته سوم به شکلی است که گذاشته‌ایم امشب با عطایی شرایط را بررسی کنیم.
    داورزنی همچنین با دفاع از عملکرد کادر فنی تیم ملی والیبال، گفت: هدف ما برطرف کردن نقاط ضعف است نه برکناری عطایی.