سرمقاله

مجلس در محاق / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11594  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 10 تیر 1402
    معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:
    ۴۲ کیلومتر از راه‌های آذربایجان‌شرقی لکه‌گیری و روکش شد
    تبریز - فلاح: معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سه ماهه اول امسال ۴۲ کیلومتر از راه‌های استان با استفاده از ۴۱ هزار تن آسفالت، لکه‌گیری و روکش آسفالت شد. غلامرضا رسول زاده، افزود: در این بازه زمانی ۳۸ هزار مترمربع از راه های استان نیز که دچار تخریب شده بود با استفاده از چهار هزار و ۴۷۵ تن آسفالت ترمیم و چاله پرکنی شد.
    وی با بیان اینکه رسیدگی به راه ها و ارتقای کیفیت آن ها همواره مورد توجه این اداره کل است، اظهار کرد: شانه سازی راه ها نقش بسزایی در ارتقای ایمنی جاده ها و رانندگی ایفا و از تخریب آسفالت جلوگیری می کند و در این راستا در بهار امسال ۸۹۰ کیلومتر شانه سازی در جاده ها انجام شد.
    معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی، اجرای ۷۲۱ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی و تسطیح ۶۳۶ کیلومتر از راه های روستایی را از دیگر اقدامات این اداره کل در سال جای اعلام کرد.
    رسول زاده، ادامه داد: در اجرای طرح های لکه گیری، روکش و ترمیم آسفالت راه های استان در سه ماهه اول امسال ۲ هزار و ۶۰۰ تن قیر مورد استفاده قرار گرفته است.
    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی نیز گفت: امسال ۲۵ نقطه پرحادثه در جاده‌های استان که پیش از این شناسایی شده بود، اصلاح می‌شود.
    اروجعلی علیزاده افزود: آذربایجان‌شرقی در سال گذشته از نظر کاهش سوانح رانندگی برون‌شهری رتبه دوم کشور را کسب کرد و امیدواریم تا این روند کاهشی با اصلاح نقاط حادثه‌خیز و اقدامات پیشگیرانه ادامه داشته باشد. وی با تاکید بر اینکه استان در سال گذشته حدود ۶۲۸ فوتی داشت که نسبت به سال قبل از آن با کاهش مواجه شده بود، اضافه کرد: آمار فوتی‌های سال گذشته در سطح کشور تنها در استان‌های خراسان جنوبی و آذربایجان‌شرقی کاهشی بود و در بقیه استان ها افزایش داشت.
    علیزاده ادامه داد: کاهش آمار فوتی‌های آذربایجان‌شرقی در سال گذشته نتیجه زحمت‌ها و پیگیری‌های همه متولیان به ویژه استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی است و همین پیگیری‌ها امسال هم با جدیت بیشتر دنبال می‌شود.
    وی افزود: امسال بر اساس مصوبه جدید کمیسیون ایمنی استان، حضور عوامل پلیس راه، راهداری، اورژانس و هلال‌احمر در محورهای پرخطر پررنگ‌تر می‌شود.
    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی بیان کرد: ۱۲ نقطه از ۲۵ نقطه پرحادثه جاده‌های استان در محور مراغه – هشترود قرار دارد و اصلاح آنها در سال جاری در دستور کار قرار می‌گیرد. علیزاده اظهار کرد: اکنون چند پروژه نیز در این محور در حال اجراست و باید با اصلاح نقاط حادثه‌خیز، حضور عوامل دخیل در ایمنی نیز در این محور افزایش داشته باشد تا وقوع سوانح جاده‌ای پیشگیری شود. لازم به ذکر است مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی پیش از این از نقاط حادثه‌خیز محور مراغه – هشترود بازدید کرده و طرح‌های در حال اجرای حوزه راهداری را مورد ارزیابی قرار داده بود.