سرمقاله

بازی بایدن روی مدار عصبی پوتین ‪/‬ جلال خوش‌‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12199  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 20 تیر 1402
    جنگ جدید بعد از نبرد بیرانوند
    سه ستاره‌ای که استقلال و پرسپولیس هر دو می‌خواهند!
    نبرد نقل و انتقالاتی پرسپولیس و استقلال وارد مرحله جدیدی شده و آنها بر سر خرید سه بازیکن، دوئل جدیدی را آغاز کرده‌اند.
    به گزارش ورزش سه، پنجره تابستانی فوتبال ایران در حالی دنبال می‌شود که همچنان مهمترین خبر مربوط به ماجرای فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند و شایعه انتقال او به استقلال و در نهایت امضای قرارداد جدید با پرسپولیس بوده است. با این حال بزرگترین باشگاه‌های ایرانی همچنان بر سر چند بازیکن دیگر رقابتی شدید دارند که پیروزی در هر یک از آنها، موقعیت مدعیان را دستخوش تغییر خواهد کرد.
    تا کنون، پرسپولیس با جذب شهاب زاهدی، حسین کنعانی و مسعود ریگی نقاط ضعف خود را پوشش داده و استقلال با خرید مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان، خودنمایی کرده است. با این حال هنوز سهمیه لیگ برتری و لژیونر و خارجی زیادی از این دو تیم باقی مانده که یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام امیدوارند صرف خرید بازیکنان طراز اول شود.
    در این بین رقابت پرسپولیس و استقلال بر سر سه بازیکن توجهات بیشتری را به خود جلب کرده است. جایی که هر دو تیم قصد دارند محمدرضا خالدآبادی دروازه‌بان جوان هوادار را جذب کنند و همچنین در تلاش برای استخدام سعید عزت‌اللهی، هافبک ملی‌پوش تیم وایله، هستند و نام یاسین سلمانی را هم در اطراف باشگاه خود می‌بینند.
    اما کدام تیم شانس بیشتری برای خرید این سه بازیکن دارد؟
    1. محمدرضا خالد آبادی
    پرسپولیس پرسپولیس: سرخپوشان بعد از جدایی احمد گوهری، نیاز مبرمی به جذب یک دروازه‌بان دارند و حالا به سراغ بازیکن سابق آکادمی خود، محمدرضا خالدآبادی رفته‌اند. نکته مهم این است که باتوجه به کاهش سهمیه بزرگسالان و لیست پُر پرسپولیس، جذب این دروازه‌بان که در سهمیه زیر 23 ساله جای می‌گیرد، ارزش و اهمیت بالایی برای قرمزها دارد.
    استقلال استقلال: تکلیف پست دروازه‌بانی در استقلال هنوز روشن نیست. بعد از شکست ایده استخدام بیرانوند و همچنین دروازه‌بان اسپانیایی، به نظر تنها راه ممکن بازگشت سیدحسین حسینی باشد. با این حال استقلال آماده جذب خالدآبادی است تا پشتوانه گلری خود را محکم‌تر کند. هر تیمی که هزینه 8 میلیاردی برای رضایتنامه را بپردازد، صاحب این گلر خوش آتیه خواهد شد.
    2. سعید عزت‌اللهی
    پرسپولیس پرسپولیس: جذب او برای پرسپولیس بعید و حتی غیرممکن به نظر می‌رسید اما پرسپولیس در مذاکرات اولیه پیشرفت خوبی داشت و کار را به جایی رساند که سعید راهی دانمارک شود تا شاید با دریافت رضایتنامه، پیراهن قرمز وایله را با لباس سرخ پرسپولیس عوض کند. با این حال هنوز برای صدور رضایتنامه مرحله خاصی طی نشده تا مذاکرات طرفین متوقف شود.
    استقلال استقلال: پاتک استقلال به پرسپولیس با جذب سعید عزت‌اللهی، بی تردید نقل و انتقالات را تکان می‌دهد و یک بمب واقعی خواهد بود. اما مشکل استقلال نیز تفاوت چندانی با همتای تهرانی ندارد. آنها از پرداخت رقم موردنظر وایله برای رضایتنامه عاجز هستند و این مسئله باعث شده تا آبی‌ها نیز فعلا شانس چندانی برای خرید سعید نداشته باشند.
    3. یاسین سلمانی
    پرسپولیس پرسپولیس: فسخ قرارداد با سپاهان باعث شد تا هواداران پرسپولیس گمان کنند چند روز بعد یاسین پیراهن پرسپولیس را برتن خواهد کرد اما آنقدر گذشت و گذشت که لیست پرسپولیس دیگر جایی برای بازیکن جدید نداشت. نکته مهم اینکه به نظر خرید یاسین سلمانی در اولویت یحیی گل‌‍محمدی قرار ندارد و از این رو شاید با یک اتفاق غیرمترقبه، سلمانی سرخپوش شود.
    استقلال استقلال: برای استقلال اوضاع متفاوت است و شاید جذب یاسین سلمانی، نگاه‌ها را دوباره به کمپ ناصر حجازی ببرد و معطوف یک ستاره جدید کند. سلمانی از نظر سنی در موقعیت بسیار خوبی است و همچنین توانایی فنی ویژه‌ای را هم از خود نشان داده و شاید یک سرمایه بسیار خوب برای تیم استقلال باشد. هیچ بعید نیست که او فصل آینده پیراهن آبی را برتن کند.
    به این ترتیب، شاید خرید خالدآبادی برای پرسپولیس ضروری‌تر باشد و از آن سو، یاسین سلمانی بیشتر در تیررس استقلال قرار بگیرد اما ماجرای سعید عزت‌اللهی متفاوت است. اگر پرسپولیس از تمدید قرارداد با سرلک ناکام باشد، به هر قیمتی که شده باید عزت‌اللهی را سرخپوش کند و از آن سو، استقلال با خرید این ملی‌پوش، برنده نقل و انتقالات خواهد شد.
    سوتیتر: پنجره تابستانی فوتبال ایران در حالی دنبال می‌شود که همچنان مهمترین خبر مربوط به ماجرای فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند و شایعه انتقال او به استقلال و در نهایت امضای قرارداد جدید با پرسپولیس بوده است.