سرمقاله

بازی بایدن روی مدار عصبی پوتین ‪/‬ جلال خوش‌‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12254  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 20 تیر 1402
    یک آیمک بزرگتر در راه است
    مارک گورمن در آخرین اظهارات خود در مورد محصولات آینده اپل، خبر از آیمک بزرگتری داده که شاید طراحی مشابه مانیتور پرچم‌دار اپل داشته باشد. به گفته مارک گورمن خبرنگار و افشاگر معروف، اپل در حال آزمایش آیمک‌های بزرگتر، از جمله مدلی با صفحه نمایش حدود ۳۲ اینچی است. گورمن در جدیدترین نسخه خبرنامه Power On خود گفته که این آیمک‌ها هنوز در مراحل توسعه اولیه هستند، بنابراین انتظار نمی‌رود تا اواخر سال ۲۰۲۴ یا حتی اوایل سال ۲۰۲۵ عرضه شوند.
    این اولین بار نیست که این افشاگر در خصوص آیمک بزرگتر صحبت می‌کند، گورمن پیش‌تر هم گفته بود که اپل در حال توسعه یک آیمک بزرگتر با نمایشگر بیشتر از ۳۰ اینچ است و اکنون باز هم تایید کرده که صفحه نمایش این دستگاه تقریبا اندازه ۳۲ اینچی خواهد داشت که در مانیتور پیشرفته Pro Display XDR شاهد بودیم. Pro Display XDR که در دسامبر ۲۰۱۹ (آذر ۱۳۹۸) عرضه شد، دارای وضوح تصویر 6K و پنل یا کیفیت رتینا است و قیمت آن از ۴۹۹۹ دلار شروع می‌شود.
    اپل در چند سال گذشته تولید آیمک ۲۷ اینچی و آیمک پرو مبتنی بر تراشه اینتل را متوقف کرد و هنوز هم هیچ آیمکی با صفحه نمایش بزرگتر و تراشه اپل سیلیکون به عنوان جایگزین عرضه نکرده است. این شرکت پس از توقف تولید این محصولات، به همراه مک استودیو مانیتور ۲۷ اینچی استودیو دیسپلی را عرضه کرد که به نوعی مشتریان آیمک‌های بزرگتر را جذب کند، اما به هیچ عنوان نمی‌توان آن را یک جایگزین تمام و کمال برای آیمک‌های حذف شده دانست.
    در حال حاضر آیمک ۲۴ اینچی تنها آل این وان است که توسط اپل به فروش می‌رسد. مدل فعلی با تراشه M1 در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) معرفی شد و گورمن انتظار دارد که یک مدل به روز شده از همین سری با تراشه M3 با فناوری ساخت بسیار پیشرفته ۳ نانومتری، تا اوایل سال آینده میلادی عرضه شود. تمام تراشه‌های فعلی سری M اپل، بر اساس فرایند ۵ نانومتری شرکت TSMC که پیشرو در این صنعت است، تولید می‌شوند؛ در حالی که انتظار می‌رود تراشه M3 با بهره بردن از گره ۳ نانومتری، بهبود عملکرد و کاهش مصرف انرژی بسیار بیشتری را ارایه دهد.