سرمقاله

بازی بایدن روی مدار عصبی پوتین ‪/‬ جلال خوش‌‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12256  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 20 تیر 1402
    ایلان ماسک:
    هوش مصنوعی چین بسیار قدرتمند خواهد شد
    ایلان ماسک با جملاتی نظیر «من فکر می‌کنم افراد بسیار باهوش و با استعدادی در چین وجود دارند.» و «پیش‌بینی من این است که چین قابلیت هوش مصنوعی بسیار قدرتمندی خواهد داشت.» به تمجید از قابلیت‌ها و برنامه‌های توسعه هوش مصنوعی در چین پرداخت.
    به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، ایلان ماسک معتقد است که چین در زمینه توسعه هوش مصنوعی در موقعیت قدرتمندی قرار دارد و این کشور در هر کاری که بخواهد، عالی خواهد بود.
    ماسک دارای منافع تجاری قابل توجهی در چین است، به طوری که تسلا خودروهای الکتریکی خود را در آنجا می‌فروشد و یک کارخانه بزرگ در شانگهای دارد.
    ایلان ماسک در سخنانی ویدیویی در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی که در شانگهای برگزار می‌شود، به اظهار نظر پرداخت و به تمجید از جنبه‌های خاصی از دومین اقتصاد بزرگ جهان پرداخت.
    وی گفت: من فکر می‌کنم تعداد زیادی از افراد بسیار باهوش و با استعداد در چین وجود دارند. من همیشه یک تحسین‌کننده فوق‌العاده استعداد و انگیزه‌ای که در چین وجود دارد، بوده‌ام.
    وی افزود: بنابراین من فکر می‌کنم واقعاً چین در هر کاری که نیت کند، عالی خواهد بود. بنابراین من فکر می‌کنم چین قابلیت هوش مصنوعی بسیار قدرتمندی خواهد داشت. پیش‌بینی من این است.
    همانطور که اشاره شد، ایلان ماسک منافع تجاری قابل توجهی در چین دارد، چرا که به عنوان مثال شرکت خودروسازی تسلا خودروهای برقی خود را در این کشور می‌فروشد و یک کارخانه بزرگ در شانگهای دارد.
    ماسک در گذشته خودروسازان چینی را ستایش کرده و آنها را با لقب «رقابتی‌ترین در جهان» توصیف کرده است. او زمانی در سال ۲۰۲۰ گفت: به نظر من، چین می‌ترکاند.
    اظهارات اخیر ماسک در حالی بیان شده است که تنشی در پس‌زمینه میان ایالات متحده و چین بر سر فناوری به راه افتاده است.
    واشنگتن در سال ۲۰۲۲ محدودیت‌های گسترده‌ای برای صادرات تراشه‌های کلیدی و تجهیزات نیمه‌رسانا به چین وضع کرد. این اقدام می‌تواند تلاش‌های پکن را برای تقویت صنعت داخلی خود در یک فناوری حیاتی متوقف کند. اما تحلیلگران صنعت بر این باورند که سازندگان تراشه چینی با وجود تلاش‌های واشنگتن برای قطع ارتباط با این کشور، همچنان نیمه رساناهای پیشرفته خود را توسعه خواهند داد.
    علاقه به هوش مصنوعی و اثرات بالقوه تحول آفرین آن بر جامعه این اواخر افزایش یافته است. سال گذشته شاهد بودیم که ربات‌های گفتگوگری مانند ChatGPT ساخته شرکت OpenAI سر و صدای زیادی به پا کرد. در حالی که همچنان بحث‌هایی در مورد اینکه آیا هوش مصنوعی تهدیدی گسترده برای بشریت است یا خیر، در حال انجام است.