سرمقاله

بازی بایدن روی مدار عصبی پوتین ‪/‬ جلال خوش‌‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12260  |  اخبار آنلاین  |  تاریخ: 20 تیر 1402
    ارائه جدیدترین دستاوردهای دیجیتال ایرانسل در اجلاس وزیران ارتباطات اکو

    سومین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو با حضور و حمایت اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران برگزار می‌شود.

    به گزارش روابط عمومی ایرانسل، اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، در روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه ۱۴۰۲ در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار می‌شود تا شرکت‌کنندگان، راه‌های توسعه همکاری‌های دو و چندجانبه بین کشورهای عضو را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

    ایرانسل با حضور نمایشگاهی در این رویداد بین‌المللی، ضمن حمایت از اجلاس، آخرین محصولات، خدمات و دستاوردهای خود را در حوزه‌های مختلف فناوری‌های ارتباطی و آینده دیجیتال، به بازدید کنندگان معرفی می‌کند.

    در این نشست و طی جلسات مختلف، وزرا، رؤسای هیئت‌ها و سایر شرکت‌کنندگان، آخرین تحولات شناسایی شده در «استراتژی منطقه‌ای ۲۰۲۵ اکو برای توسعه جامعه اطلاعاتی ۲۰۲۵»، که افق آینده این سازمان نیز است و مکانیسم‌های ادغام منطقه‌ای در زمینه ICT را، مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

    معرفی مهمترین سرویس‌ها و خدمات قابل ارائه بر بستر جدیدترین فناوری‌های ارتباطی، مانند نسل پنجم شبکه تلفن‌همراه 5G و شبکه فیبر نوری (FTTH)، ارائه آخرین دستاوردهای ایرانسل در حوزه تحول دیجیتال و سرویس‌های دیجیتال و همچنین ارائه آخرین نسل سیمکارت‌های ایرانسل، از جمله مواردی است که حضور ایرانسل را در نمایشگاه جانبی اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو، رقم می‌زند.

    ایرانسل به عنوان اولین اپراتور ارائه دهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل پنج در ایران، برنامه جامع «تحول دیجیتال» را با هدف توانمندسازی جامعه ایرانی در سبک زندگی دیجیتال در دستورکار خود قرار داده و تاکنون نقشی اساسی در گسترش زیرساخت ارتباطات کشور به عنوان هسته مرکزی تحول دیجیتال ایفا کرده است. نقشه راه و چشم‌انداز ایرانسل، گسترش این نقش از طریق توسعه زیرساخت اینترنت نسل پنجم و شبکه فیبرنوری و همچنین ورود تأثیرگذار و قدرتمند در لایه‌های پلتفرمی و تمرکز بر مدیریت و راهبری اکوسیستم دیجیتال در کنار سرمایه‌گذاری در زمینه هوش مصنوعی، اَبَرداده، رایانش ابری و… است.

    هدف استراتژیک ایرانسل، گذار از اپراتور ارتباطی (Telco) به شرکت فناوری (Techco)، حرکت در لبه فناوری و تبدیل شدن به یکی از بازیگران اصلی تحول دیجیتال در منطقه و همچنین توانمندسازی سه لایه از کاربران یعنی مشترکان، شرکت‌ها و دولت، از طریق ارائه ابزارها، پلتفرم‌ها و راهکارهای دیجیتال در عرصه‌های گوناگون است که حضور در رویدادهای بین‌المللی و منطقه‌ای نیز در این راستا قرار دارد.

    اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو در روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه ۱۴۰۲، از ۸ صبح تا ۸ شب، در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار می‌شود.