سرمقاله

فضلیت همدلی با مردم ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12263  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 21 تیر 1402
    قالیباف:
    برای پیروزی نهایی به وحدت همه گروه‌های فلسطینی و کشورهای مسلمان نیاز داریم
    رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که به وحدت همه گروه‌های فلسطینی، امت اسلامی و کشورهای مسلمان نیاز داریم تا به پیروزی نهایی فلسطین دست پیدا کنیم.
    به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در حاشیه اجلاس کمیته دائمی بودجه و برنامه ریزی و دومین نشست کارگروه اسناد پایه مجمع مجالس آسیایی (APA) در دیدار با علی احمد فیصل نایب رییس مجلس فلسطین گفت: راه مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی برای نابودی کامل این رژیم، تنها راه مواجهه با این رژیم است.
    وی ادامه داد: ایران همواره معتقد است برگزاری انتخابات میان مسلمانان، مسیحیان و یهودیان و افرادی که به‌طور کامل به فلسطین تعلق دارند، می‌تواند یک دولت مستقل فلسطینی را تشکیل دهد. تحقق این پیشنهاد نیز منوط به مبارزه است. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند فلسطین باید از بحر تا نهر باشد.
    قالیباف تاکید کرد: جوانان نسل امروز فلسطین مصمم‌تر از گذشته در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند؛ اسرائیل تصور می‌کرد با گذشت زمان موضوع فلسطین به فراموشی سپرده می‌شود اما هرگز این اتفاق نیفتاد. این به برکت مبارزات امام (ره) و شهدا است مانند مناسبتی همچون روز قدس که همواره موضوع فلسطین را زنده نگه می‌دارد.
    وی ادامه داد: زمانی فلسطینیان با سنگ مبارزه می‌کردند امروز همین جوانان ۲۰ساله هستند که دستشان پر است و در مناطق اشغالی و غزه با موشک به مصاف اسرائیل می‌روند و از فرماندهان این جبهه محسوب می‌شوند.
    فیصل: ملت فلسطین بر خود واجب می‌داند در مسیر مقاومت باقی بماند
    علی احمد فیصل نیز در این دیدار با قدردانی از مجلس شورای اسلامی برای میزبانی این دوره از اجلاس و حمایت همیشگی جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین، روابط بین ملت فلسطین و ایران را رابطه مستحکمی دانست.
    وی در ادامه گفت: زمانی جمهوری اسلامی ایران سفارت رژیم صهیونیستی را به سفارت فلسطین تغییر داد و پرچم کشور ما را بر آن برافراشت. امام (ره) نیز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز قدس نام‌گذاری کرد که درک ایشان از اهمیت مسئله فلسطین را نشان می‌دهد.ملت فلسطین همواره برای آزادسازی قدس و برافراشتن پرچم این کشور در قدس تلاش می‌کند، چنانکه جمهوری اسلامی نیز همواره در این مسیر حامی و در کنار ملت فلسطین بوده است. همچنین شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، فرمانده عزیز سپاه قدس نیز در مسیر آزادسازی فلسطین جان خود را فدا کرد.
    نایب‌رئیس مجلس فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی تلاش دارد در راستای پیاده‌سازی طرح و پروژه خود مبنی‌بر الحاق کرانه باختری و قدس به رژیم‌صهیونیستی و ایجاد یک دولت یهودی کامل در سرتاسر اراضی اشغالی اقدام کند. این رژیم به‌شکل روزمره جنایاتی را علیه مردان، زنان و کودکان در تمام مناطق قدس مرتکب می‌شود و تجاوزهای نظامی را علیه غزه صورت می‌دهد. این جنایات در ادامه تبعیض نژادی در سرزمین‌های ۱۹۴۸ است و اجازه مراجعت پناهندگان به سرزمین‌های خود را نمی‌دهد.
    وی افزود: ملت فلسطین بر خود واجب می‌داند در مسیر مقاومت باقی بماند تا به اشغالگری و کشتارهای روزانه این رژیم پایان دهد. درنهایت اهداف این ملت به نتیجه برسد و سرزمینی به پایتختی قدس حفظ شود تا پناهندگان به کشور خود مراجعت کنند.