سرمقاله

فضلیت همدلی با مردم ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12281  |  صفحه ۴ | فرهنگ و هنر  |  تاریخ: 21 تیر 1402
    نگاهی به سرنوشت سریال اکشن با بازی نیکی کریمی
    گره کور سریال «هفت» بالاخره باز شد؟
    با مشخص شدن تکلیف سریال «هفت»، یکی از مجموعه‌های پرحاشیه شبکه نمایش خانگی، می‌رود که به انتشار نزدیک شود. با این همه به نظر می‌رسد چالش‌ها کمتر از آن چیزی بود که در این دو سال پیش‌بینی می‌شد؛ چنانچه گره به ظاهر کور «هفت» حالا باز شده و خود کارگردان مدعی است که انتظار نداشته سریالش با کمترین ممیزی به آنتن برسد.
    به گزارش ایسنا، سریال «هفت» به نویسندگی و کارگردانی کیارش اسدی‌زاده به‌زودی از یکی از پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی پخش خواهد شد. کارگردانی که پیشتر ساخت سریال «کرگدن» را در کارنامه داشت و این مجموعه، دومین تجربه کاری‌اش در بخش نمایش خانگی محسوب می‌شود.
    سریال «هفت» قرار است از مرداد ماه پس از گذراندن حاشیه‌هایی که بر سر صدور مجوز با ساترا داشت، منتشر شود. به نظر می‌رسید پخش «هفت» موانع زیادی به همراه داشته باشد مشکلاتی که در مقاطعی پخش را به تاخیر می‌انداخت اما کارگردان به تازگی با اشاره به همراهی‌های ساترا با این مجموعه، اعلام کرده است که باور نمی‌کند از ۲۰ قسمت این کار در مجموع شاید ۶ دقیقه هم دچار ممیزی نشده است.
    گویا داستان این سریال اکشن ـ اجتماعی عامل نگرانی‌ها بوده و حالا با کمترین ممیزی در پخش، قدمی رو به جلو برای سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی محسوب می‌شود.
    بر این اساس، در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد «هفت» در هفت اپیزود ساخته و عرضه شود، حالا عنوان می‌شود که بنا به دلایلی قرار است ۲۰ قسمتی باشد.
    داستان «هفت» حول محور درآمدزایی هفت دانشجو است که به راه خلاف می‌رسند. شواهد حاکی از آن است که ژانر اکشن ـ اجتماعی دوباره در شبکه نمایش خانگی پررنگ‌تر شده است. چنانچه در کنار این سریال (هفت)، مجموعه‌هایی چون «عقرب عاشق»، «زخم کاری ۲»، «بازنده»، «آمستردام»، و «حیثیت گمشده» هم در گونه‌هایی مشابه در پلتفرم‌ها عرضه می‌شوند یا قرار است پخش شوند.
    سریال «هفت» از سال ۱۳۹۹ تولیدش را آغاز کرد و خرداد ماه ۱۴۰۰ به پایان رسید. زمانی اعلام شد این سریال قرار است عرضه شود که در نهایت با تاخیر پیش‌آمده، اکنون پس از دو سال قرار است از پلتفرم تماشاخونه به پخش برسد.
    از طرفی سریال «هفت» را شاید بتوان تجربه‌ای جدید در حوزه تعاملی ساترا با تولیدکنندگان پروژه‌های شبکه نمایش خانگی به حساب آورد؛ چراکه بنا بر ادعای کارگردان، اعضای شورا وقت ویژه‌ای به سریالش اختصاص داده‌اند تا آن را لحظه به لحظه با حضور خودش ببینند و در نهایت به راه‌حلی برسند تا این اثر با کمترین آسیب به پخش برسد.
    این مجموعه سریال پربازیگری محسوب می‌شود؛ مجموعه‌ای که بازیگرانی چون رضا کیانیان، نیکی کریمی، مهدی هاشمی، نازنین بیاتی و مینا ساداتی را مقابل دوربین برده است.
    کی کریمی از بازیگران نقش اصلی «هفت» پیش از این با حضور در سریال‌هایی چون «یاغی»، «آقازاده» و «ممنوعه» با شبکه نمایش خانگی همکاری کرده است.
    همچنین رضا کیانیان بازیگر پیشکسوت نیز با بازی در سریال‌های «شهرزاد ۲ و ۳»، «شاهگوش»، «قلب یخی»، «سیاوش» و «بی تو می میرم» اکنون با بازی در «هفت» برای ششمین بار با پروژه‌ای در شبکه نمایش خانگی همکاری کرده است.
    مهدی هاشمی، بازیگر مطرح سینما و تلویزیون هم پیش از «هفت» تجربه بازی در مجموعه‌های «گلشیفته» و «شبکه مخفی زنان» را داشته است.
    لوگوی سریال «هفت» مدت‌هاست که روی صفحه پلتفرم پخش‌کننده با عنوان «به زودی» به چشم می‌خورد و حالا با اظهارنظری که کارگردان داشته است، شاید بتوان ساخته کیارش اسدی‌زاده را از سریال‌های جدید در آستانه پخش در شبکه نمایش خانگی به حساب آورد.