سرمقاله

فضلیت همدلی با مردم ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12297  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 21 تیر 1402
    تیراندازی در شرق تهران درپی اختلاف میان موادفروشان
    رئیس عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری شش شرور که اقدام به درگیری مسلحانه و تیراندازی در شرق تهران کرده بودند، خبرداد. به گزارش ایسنا، سرهنگ سعید راستی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ اواسط خرداد ماه امسال خبر وقوع درگیری مسلحانه همراه با ایراد خسارت مادی به تعدادی از خودروهای شهروندان در منطقه شرق تهران به پلیس اطلاعات تهران بزرگ اطلاع داده شد که با حضور مأموران پلیس اطلاعات در محل و بهره‌گیری از اقدامات پلیسی مشخص شد عامل اصلی این تیراندازی، یکی از اراذل و اوباش سطح تهران به هویت معلوم است.
    وی ادامه داد: در ادامه با شناسایی این متهم، مأموران با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار ، مخفیگاه او را در شرق تهران مورد شناسایی قرار دادند. در ادامه ماموران اطلاع پیدا کردند که متهم بلافاصله پس از این درگیری مسلحانه از مخفیگاه خود متواری شده است، در همین راستا اقدامات پلیسی برای شناسایی محل جدید اختفای این فرد در دستورکار قرار گرفت و مأموران پلیس اطلاعات تهران بزرگ با انجام اقدامات پیچیده پلیسی، اطلاع پیدا کردند که این فرد به ‌همراه تعداد دیگری از مجرمان سابقه‌دار اقدام به تشکیل یک باند برای خرید و فروش موادمخدر کرده است.
    راستی اضافه کرد:‌ همچنین در جریان این تحقیقات مشخص شد که علت درگیری مسلحانه در شرق تهران نیز ناشی از اختلافات ایجاد شده میان فروشندگان مواد مخدر بوده است.
    رئیس عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ افزود:‌با تکمیل تحقیقات پلیسی و شناسایی آخرین مخفیگاه متهم، سرانجام صبح روز گذشته ماموران با اطمینان از حضور متهم و دیگر همدستان در این مکان ، طی یک عملیات غافلگیرانه اعضای این باند شش نفره را در حالی که مشغول تقسیم بیش از یک میلیارد ریال وجه نقد حاصل از فروش موادمخدر میان خود بودند، دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
    وی با اشاره به ارائه پیشنهاد رشوه از سوی متهمان به ماموران پلیس، گفت:‌ در زمان عملیات دستگیری ، متهمان اقدام به دادن رشوه یک میلیارد ریالی به مأموران کردند تا زمینه فرار خود را از دست مأموران را فراهم کنند اما مأموران برابر وظیفه ذاتی ، موضوع را صورتجلسه و ضمیم پرونده متهمان کردند.
    راستی با اشاره به انتقال متهمان به مقر انتظامی و انجام بازجویی از آنان گفت: این افراد در جریان بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کردند. همچنین در ادامه برای افراد پرونده‌ای تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شدند.