سرمقاله

مسئولان درتله زمان ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12849  |  صفحه ۹ | تولید و تجارت  |  تاریخ: 31 تیر 1402
    مجمع عمومی عادی سالانه بیمه باران برگزار شد
     مجمع عمومی عادی سالانه بیمه باران روز سه‌شنبه 27 تیرماه 1402 با حضور 77 درصد سهامداران برگزار شدو طی آن صورت‌های مالی سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1401 به تصویب رسیدند. به گزارش روابط‌عمومی، در مجمع عمومی عادی سالانه بیمه باران، سید افضل موسوی، رئیس هیأت‌مدیره به‌ عنوان رئیس مجمع، به سید مصطفی حسن‌زاده دیوا به نمایندگی از فراگستر آرمان مهان و محمدرضا مدیری به نمایندگی از سرمایه آب، خاک و توسعه به عنوان ناظران مجمع و همچنین علیرضا هادی، مدیرعامل به عنوان منشی مجمع با رای حاضران انتخاب شدند.
    در ادامه جلسه، علیرضا هادی ضمن قرائت گزارش هیات‌مدیره درباره عملکرد بیمه باران طی سال 1401، تصریح کرد: علیرغم شرایط متفاوتی که سال 1401 بر اتمسفر اقتصادی کشور حاکم بود، بیمه باران با تغییر رویکرد، راهبرد ورود به قراردادهای گروهی (دارای پوشش بیمه‌ای و پس‌اندازی) را در پیش گرفت و از تیر ماه سال گذشته، با شرکت‌ها و موسسات مختلف برای فروش بیمه‌های زندگی وارد مذاکره شد که خوشبختانه نتایج آن در سال جاری در حال به ثمر نشستن است.
    مدیرعامل بیمه باران در ادامه تصریح کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به عقد قراردادهای بیمه عمر و حوادث جامع کارکنان محترم وزارت نیرو اشاره کرد که بیمه باران با تشریح انواع بیمههای زندگی، خدمات و امتیازات خود، توانست نظر آن مجموعه معظم را جلب کند و در فهرست شش بیمه‌گر منتخب این وزارت و شرکت‌های تابعه قرارگیرد و پس از انجام مذاکرات متعدد، موفق به توافق و عقد قرارداد با چند شرکت زیر مجموعه آن در سال 1402 شود.
    به گفته هادی، تاسیس سه دفتر هماهنگی منطقه‌ای در سه شهر مختلف، اعطای نمایندگی به بیش از 100 متقاضی، اخذ رتبه یک شاخص توانگری و قرارگیری در سطح 373 درصد از جمله دستاوردهای بیمه باران در سال 1401 است. او در ادامه تشریح کرد: ضمن اینکه، بازده سرمایه گذاری منابع حقوق صاحبان سهام و ذخایر ریاضی در سال 1401 نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشت و برای اولین بار در صنعت بیمه کشور، سود مشارکت علی الحساب 22% ماهیانه به بیمه گزاران پرداخت و در پایان سال نیز سود قطعی بیمه نامه ها به میزان 30 درصد قطعی اعلام و در ذخایر ریاضی اعمال شد.
    مدیرعامل بیمه باران افزود: در سال گذشته بیمه باران بیش از 960 میلیارد ریال سرمایه بیمه گذاران را تحت عنوان سرمایۀ پایان دوره، مستمری و بازخرید و برداشت از اندوخته پرداخت کرده است.
    وی خاطر نشان کرد که در صورت های مالی سرمایه پرداختی به عنوان خسارت درج می شود، حال آنکه در بیمه های زندگی سرمایه به بیمه گذاران پرداخت می شود؛ در این دوره نسبت خسارت بیمه های عمر زمانی صفر بوده است که بخشی ناشی ماهیت پس اندازی بیمه های فروخته شده و بخشی ناشی از مدیریت ریسک در انتخاب و نگهداری ریسک بیمه شدگان بوده است.
    در ادامه جلسه، گزارش بازرس قانونی و حسابرس (موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت سامان پندار) توسط حسابرس قرائت شد و ضمن تصویب صورتهای مالی سال 1401، بهازای هرسهم 4 ریال تقسیم سود بین سهامداران مورد تصویب قرار گرفت.
    همچنین روزنامه کثیرالانتشار ابرار به عنوان روزنامه شرکت برای درج آگهیها انتخاب شد.
    شایان ذکر است، جلسه مجمع به صورت زنده برای آن دسته از سهامدارانی که امکان حضور در آن را نداشتند، پخش شد تا در جریان کامل مصوبات قرار بگیرند.