سرمقاله

هشدارها را جدی بگیرید ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14681  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 06 شهریور 1402
    رئیس جمهوری در مراسم افتتاح یکصدهزار واحد مسکونی
    بانک‌ها تسهیلات مسکن را به صورت خاص پرداخت کنند
    رئیس‌ جمهوری گفت: تلاش‌های دست‌اندرکاران وزارت راه و شهرسازی و دیگر فعالان در عرصه ساخت مسکن باعث کاهش دغدغه‌های مردم می‌شود و آثار اقداماتی که در ۲ سال گذشته در این زمینه انجام شده در حال آشکار شدن است.
    سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در مراسم افتتاح همزمان ۱۰۱ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و نیز گرامیداشت یاد شهدای دولت، گفت: به طور طبیعی هفته دولت زمان ارائه گزارش اقدامات و عملکرد بخش‌های مختلف دولت به مردم است.
    وی با بیان این‌که «مسکن از جمله نیازهای جدی مردم در سراسر کشور محسوب می‌شود و دولت مردمی نیز از همان آغاز فعالیت خود تأمین مسکن را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است»، افزود: مسکن یکی از بخش‌های پیشران اقتصاد و تولید است و جا دارد از تلاش‌های همه دست‌اندرکاران این بخش در وزارت راه و شهرسازی و بخش‌های همکار، نظیر استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بانک‌ها، بخش‌هایی از نیروهای مسلح و دیگر تلاشگران در این عرصه قدردانی کنم.
    وی با اشاره به این‌که «رونق ساخت مسکن در کشور می‌تواند به شکل مستقیم و غیرمستقیم بخش‌های مختلف اقتصاد و تولید را به حرکت درآورده و ایجاد اشتغال کند»، اظهار داشت: نکته مهم‌تر این است که مسکن با توجه به سهم بالای آن در سبد هزینه‌های خانوار، یکی از دغدغه‌های جدی خانواده‌هاست، لذا باید به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد.
    رئیس جمهوری تصریح کرد: تلاش‌های دست‌اندرکاران وزارت راه و شهرسازی و دیگر فعالان در عرصه ساخت مسکن باعث کاهش دغدغه‌های مردم می‌شود و آثار اقداماتی که در ۲ سال گذشته در این زمینه انجام شده در حال آشکار شدن است.
    وی با اشاره به افتتاح ۱۰۱ هزار واحد مسکونی طی مراسم امروز، خاطرنشان کرد: امروز برای همه ما روز بسیار خوبی است و پس از شکر به درگاه خداوند و تشکر از دست‌اندرکاران اجرا و تکمیل این پروژه‌ها، از همه می‌خواهم که با اتکال به خداوند نهضت ساخت مسکن را با قوت ادامه دهند تا همه افرادی که به دنبال تهیه مسکن هستند، صاحب خانه شوند.
    وی گفت: اینکه امروز نهضت ساخت مسکن در سراسر کشور فعال و فراگیر شده به پشتوانه به میدان آمدن همه بخش‌های مرتبط از جمله وزارت راه و شهرسازی و بانک‌ها است. بانک‌ها در زمینه رونق‌بخشی به ساخت مسکن نقش مهمی دارند و باید تسهیلات بخش مسکن‌سازی را جزو تکالیف خاص خود به حساب آورند.
    در این مراسم که یازدهمین جلسه شورای عالی مسکن بود و به فاصله کمتر از یک ماه از جلسه قبلی این شورا برگزار می‌شد، همزمان با هفته دولت ۱۰۱ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور به طور همزمان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
    این واحدهای مسکونی شامل طرح‌های خودمالک، طرح‌های حمایتی واگذاری اراضی، مسکن روستایی، بافت‌های فرسوده و ساخت واحدهای ویلایی در برخی استان‌ها بود.