سرمقاله

هشدارها را جدی بگیرید ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14683  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 06 شهریور 1402
    هیاتی از نمایندگان مجلس ایران با وزیر خارجه طالبان دیدار کرد
    معاون سخنگوی و معاون روابط عمومی وزارت امور خارجه افغانستان گفت: هیأت هفت نفری مجلس نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به ریاست جواد کریمی‌قدوسی با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجهٔ هیات حاکمه سرپرستی افغانستان دیدار کرد.
    به گزارش ایسنا، حافظ ضیاء احمد، معاون سخنگوی وزارت خارجه هیات حاکمه سرپرستی افغانستان با اشاره به دیدار هیات هفت نفری مجلس شورای اسلامی با امیرخان متقی اظهار کرد: در این نشست درباره امنیت، مبارزه با مواد مخدر، جلوگیری از قاچاق، حفاظت از مرزها و تجارت گفت‌وگوهای مفصلی انجام شد.
    وی تصریح کرد: وزیر امور خارجه هیات حاکمه سرپرستی افغانستان نیز گفت با بازگشت امارت اسلامی افغانستان، امنیت سراسری در کشور تأمین شده و نیروهای امنیتی افغان توانسته‌اند فتنه‌گران داعشی را از بین ببرند که این امنیت سراسری نه‌تنها به نفع افغانستان بلکه به نفع کشورهای منطقه و جهان نیز است.
    به گفته وی، امیرخان متقی همچنین افزود که هیات حاکمه سرپرستی افغانستان گام‌هایی مؤثر در راستای مبارزه با مواد مخدر برداشته است.
    معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان اظهار داشت: در این جلسه سرپرست وزارت خارجه هیات حاکمه سرپرستی افغانستان گفت که تعداد معتادان در دور گذشته به هزارها تن می‌رسید، اما در جریان ۲۰ سال اشغال این تعداد به میلیون‌ها تن رسید که امارت اسلامی درمان آنها را آغاز کرده و طی ماه‌های اخیر ده‌ها هزار معتاد را معالجه کرده است و این امر همچنان جریان دارد.
    ضیاء احمد همچنین بیان کرد که در این ملاقات سرپرست وزارت امور خارجه هیات حاکمه سرپرستی افغانستان اظهار داشته که تجارت و ترانزیت با کشورهای همسایه و منطقه جریان دارد ‌و افغانستان در حال تبدیل شدن به مرکز اتصال میان کشورها است.
    امیرخان متقی تأکید کرد که افغانستان بازاری خوب برای صنایع ایران است،  لازم است که افغانستان و ایران در بخش تجارت و ترانزیت تسهیلات بیشتر ایجاد و از این فرصت استفاده بهینه کنند.
    حافظ ضیاء احمد همچنین گفت: اعضای نمایندگان مجلس ایران در این نشست گفتند که دوطرف باید در مورد جلوگیری از قاچاق، مدیریت مشکلات مرزها و جلوگیری از رفت‌وآمد اشخاص غیر مجاز، به‌طور مداوم و مشترک کار کنند و راه‌حل آن را دریابند.
    نمایندگان مجلس ایران همچنان اضافه کردند که ایران آماده است تجارب خویش را در موارد مختلف با هیات حاکمه سرپرستی افغانستان به اشتراک بگذارد.