سرمقاله

هشدارها را جدی بگیرید ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14760  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 06 شهریور 1402
    سامسونگ در تدارک یک رقیب جدی برای ویژن پرو اپل است
    ویژن پرو هنوز به بازار نیامده اما شرکت‌های بسیاری از آن واهمه دارند. حالا سامسونگ هم به تکاپو افتاده تا بتواند برای سال آینده، یک رقیب اساسی برای ویژن پرو حاضر کند. اپل به تازگی از هدست واقعیت مجازی خود با نام Vision Pro پرده‌برداری کرد و همین موضوع، کمپانی‌های دیگر مانند سامسونگ را بر آن داشته تا دست به کار شده و محصول رقیب آن را طراحی و توسعه دهند. حالا خبرهای جدید حاکی از آن است که هدست واقعیت مجازی سامسونگ در ماه ژوئن سال ۲۰۲۴ به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی خواهد شد.
    ویژن پرو اپل از زبان طراحی آینده نگرانه‌ای در کنار سخت‌افزار و نمایشگری قدرتمند برخوردار است و همین موضوع باعث می‌شود که سامسونگ با چالش‌های زیادی در این حوزه روبرو باشد. بر اساس اطلاعاتی که Revegnus در شبکه اجتماعی X منتشر کرده، دست کم تا ماه ژوئن سال ۲۰۲۴ نباید منتظر هدست واقعیت مجازی سامسونگ باشیم. البته بد نیست بدانید که بازار چنین محصولی هنوز کامل شکل نگرفته و راه زیادی برای پیشرفت و همه‌گیر شدن پیش روی دارد و احتمالا سامسونگ هم ضمن طراحی و تولید این گجت، با چالش‌های زیادی همراه خواهد شد.
    همانطور که گفته شد، متأسفانه اشاره‌ای به این موضوع نشده است که آیا سامسونگ هدست جدید خود را در ماه ژوئن سال آینده برای فروش در دسترس کاربران قرار می‌دهد، یا تنها به معرفی آن در تاریخ یاد شده اکتفا کرده و عرضه آن به مدتی بعد موکول خواهد شد. احتمالا مورد دوم به واقعیت بیشتر نزدیک بوده و تاریخ روانه شدن آن به بازار به اوایل سال ۲۰۲۵ موکول می‌شود. پروتوتایپ اولیه از این محصول از زبان طراحی خاصی برخوردار بود و تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ نیز به عنوان قلب تپنده آن ایفای نقش می‌کرد که در خانواده گلکسی اس ۲۲ شاهد آن بودیم و تولید گرمای زیاد،‌از جمله معایب آن به حساب می‌آمد.
    برخلاف اپل ویژن پرو، هدست واقعیت مجازی سامسونگ از باتری داخلی بهره برده و روی گزینه اکسترنال حساب باز نخواهد کرد. البته هنوز مشخص نیست نسخه تجاری آن هم به همین منوال پیش برود یا شاهد بروز تغییراتی در آن خواهیم بود. مطمئنا سوالاتی که در ذهن ما وجود دارد، بیش از اطلاعاتی است که تا به حال منتشر شده؛ به این ترتیب باید منتظر بمانیم و ببینیم که مهندسان و طراحان کره‌ای، چه کدام زبان طراحی و چه مشخصاتی را برای این محصول در نظر گرفته‌اند و درنهایت رقیب ویژن پرو اپل،‌ چگونه خواهد بود.