سرمقاله

بحرانِ رفتن / نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22618  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 01 بهمن 1402
    معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:
    راهداران آذربایجان شرقی نسبت به بازگشایی مسیر روستاها اقدام کردند
    آذربایجان شرقی - ماهان فلاح: معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: کولاک هفته گذشته موجب بسته شدن راه ارتباطی ۵۰ روستای استان شد و راهداران نسبت به بازگشایی مسیر این روستاها اقدام کردند.
    غلامرضا رسول زاده، با بیان اینکه این روستاها در مسیرهای اهر - ورزقان، اهر - کلیبر، اهر - مشکین شهر و خواجه - ورزقان قرار دارند، افزود: راهداران ۷۴۰ مورد اقدام به بازگشایی راه های ارتباطی روستاهای استان در مسیرهای مختلف کردند ولی کولاک دوباره راه ارتباطی تعدادی از این روستاها را بست.
    وی اظهار کرد: هم اکنون تمامی راه های شریانی و اصلی استان باز است و تردد در آن ها جریان دارد و با تلاش راهداران، راه ارتباطی روستاهای بسته شده نیز بازگشایی شد.
    معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: طی هفته گذشته در مسیر اهر - کلیبر راهداران با امدادرسانی به چهار خودرو گرفتار در برف و کولاک، ۱۵ نفر سرنشین این خودروها را از مرگ حتمی نجات و در راهدارخانه سامبران اسکان دادند.
    رسول زاده، ادامه داد: همچنین راهداران مستقر در راه های حومه شهرستان های اهر و ورزقان، در همین زمان به ۱۲۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند و با بازگشایی راه و هدایت آن ها به مسیرهای خود موجب شدند تا این خودروها به مقصد خود حرکت کنند.
    وی یادآور شد: در عملیات زمستانی اخیر راهداران استان بیش از ۶۰ هزار کیلومترباند برف روبی و نمک و شن پاشی شد.
    رسول زاده، از رانندگان و مسافران خواست به هنگام بارش برف و کولاک از سفر به مناطق کوهستانی و برفگیر استان خودداری و در صورت ضرورت سفر قبل از حرکت از طریق تلفن گویای ۱۴۱، اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir از آخرین وضعیت آب و هوایی جاده ها اطلاع کسب کنند.
    آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.
    این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
    مناطق مختلف آذربایجان شرقی در ایام هفته گذشته شاهد بارش برف و کولاک بود، به گونه ای که ارتفاع برف در برخی از گردنه ها و ارتفاعات برف از یک متر و نیم بیشتر شد.
    بنا بر گزارش اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، بیشترین بارش در منطقه ارسباران به ویژه شهرهای اهر، ورزقان، کلیبر و هوراند باریده است و بر اساس همین گزارش تا اواسط هفته جاری سامانه بارشی وارد استان نخواهد شد و جوی پایدار حاکم می شود.