سرمقاله

بحرانِ رفتن / نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22630  |  صفحه ۱۰ | تولید و تجارت  |  تاریخ: 01 بهمن 1402
    تفاهم‌نامه همکاری بانک رفاه کارگران و صندوق بازنشستگی فولاد امضاء شد
    در راستای تحقق اهداف شعار سال "مهار تورم ، رشد تولید" و با هدف حمایت از تولید ملی و اشتغالزایی، تفاهم‌نامه همکاری بانک رفاه کارگران و موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد امضاء شد. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، این تفاهم‌نامه طی مراسمی که به همین منظور در محل این بانک برگزار شد، به امضای دکتر اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران و دکتر سید حجت کاظمی مدیرعامل این صندوق رسید.  
    دکتر للـه‌گانی طی سخنانی در این مراسم گفت: بانک رفاه کارگران در راستای ایفای نقش موثر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی همواره از تولید ملی و اشتغازایی در کشور حمایت‌ کرده و این حمایت‌ها در دولت عدالت‌محور سیزدهم از گستردگی قابل توجهی برخوردار بوده است.
    وی با بیان اینکه بانک رفاه کارگران مزین به نام "کارگران" و متعلق به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است، تصریح کرد: رویکرد اصلی این بانک حمایت از بازنشستگان است و در این راستا آمادگی داریم حمایت‌ها از جامعه هدف صندوق بازنشستگی فولاد را افزایش دهیم. 
    دکتر للـه‌‌گانی با بیان اینکه ظرفیت‌ها و طرح‌های توسعه‌ای ارزشمندی در صندوق بازنشستگی فولاد وجود دارد، خاطرنشان کرد: در صورتی که منابع مورد نیاز این طرح‌ها تامین و نسبت به اجرای آنها اقدام شود، می‌تواند منجر به افزایش بهره‌وری و منافع بسیار زیادی برای بازنشستگان عضو این صندوق به همراه داشته باشد. 
    وی افزود: صنایع فولاد و معدن از جمله صنایع استراتژیک کشور محسوب می‌شوند و بر این اساس بانک رفاه کارگران آمادگی دارد در تامین مالی طرح‌های اقتصادی زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی فولاد از طریق انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (خاص)‌ اقدام کند.
    مدیرعامل بانک رفاه کارگران ادامه داد: تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌ها از طریق انتشار این اوراق، مدلی است که بانک رفاه کارگران بر مبنای بانکداری اسلامی طراحی و اجرا کرده است. از طریق این مدل که مورد تأیید حوزه علمیه قم و شورای فقهی بانک مرکزی نیز قرار گرفته است، این بانک در پروژه‌های مختلف در سطح کشور که نیاز به منابع مالی دارند، مشارکت می‌کند.
    وی افزود: بانک رفاه کارگران با افزایش سرمایه‌ای که انجام داده است، در حال حاضر بانک برتر کشور در شاخص "کفایت سرمایه" است و بر این اساس آمادگی دارد از طریق هم‌افزایی، در راستای ارتقای ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی فولاد اقدام کند.  
    دکتر للـه‌گانی در پایان به تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی از سوی بانک رفاه کارگران به بازنشستگان تحت پوشش این صندوق اشاره کرد و گفت: پرداخت این تسهیلات در سال‌های اخیر بسیار تسهیل شده و بر اساس تحولاتی که این بانک در حوزه فناوری اطلاعات داشته است، این تسهیلات به صورت کاملا غیرحضوری پرداخت و اقساط مربوطه نیز به صورت الکترونیک از حساب افراد کسر می‌شود.
    مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد نیز طی سخنانی در این مراسم با قدردانی از حمایت‌های بانک رفاه کارگران از این صندوق، گفت: این بانک در دور اخیر فعالیت خود به واقع متحول شده و در شاخص‌هایی مانند "میزان سرمایه" و “سودآوری" جزو برترین بانک‌های کشور است. 
    دکتر سید حجت کاظمی گفت: در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که حمایت‌های بانک رفاه از بازنشستگان عضو صندوق به نحو چشم‌گیری افزایش یافته که شایسته قدردانی است.
    وی افزود: بانک رفاه کارگران در این سال‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله فناوری اطلاعات دستاوردهای ارزشمندی داشته و این صندوق سعی کرده است با استفاده از ظرفیت‌های الکترونیک این بانک، نسبت به پیشبرد برنامه‌های حمایتی و توسعه‌ای خود اقدام کند.
    مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد تصریح کرد: تاکنون بخش قابل توجهی از بازنشستگان تحت پوشش صندوق از تسهیلات قرض‌الحسنه بانک رفاه کارگران بهره‌مند شده‌اند که این تسهیلات کاملا غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه متقاضیان به شعب، به آنان پرداخت شده است.
    وی در پایان تصریح کرد: صنایع معدنی و فولادی ازجمله صنایعی هستند که اشتغال در آنها بیش از سایر صنایع، آسیب‌ها و صدمات جسمی به همراه دارد و بر این اساس در سال‌های اخیر تلاش کرده‌ایم خدمات درمانی به بازنشستگان را ارتقاء دهیم، به‌گونه‌ای که درحال حاضر تمامی هزینه‌های درمانی اعضاء از سوی صندوق پرداخت می‌شود.