سرمقاله

بحرانِ رفتن / نیما غلامرضایی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 22642  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 01 بهمن 1402
    جزئیات عملیات پیش‌دستانه ایران علیه تروریست‌ها در پاکستان
    سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حمله پیش‌دستانه علیه تروریست‌های تکفیری در پاکستان، عملیات برنامه‌ریزی شده آن‌ها برای اجرای جنایتی مشابه «راسک» را ناکام گذاشت. به گزارش ایسنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه‌شنبه گذشته و پس از حمله به مقرهای موساد و تروریست‌های تکفیری و داعش در اربیل عراق و ادلب سوریه، عملیاتی را علیه مقرهای گروهک تروریستی «جیش الظلم» در پاکستان انجام داد.
    این عملیات به صورت پیش‌دستانه طراحی و از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرا شد. نقطه هدف عملیات، مقر فرماندهی و آموزش تروریست‌ها در عمق ۴۳ کیلومتری خاک پاکستان بوده و در پی این عملیات موفقیت‌آمیز، ۲۰ نفر از اعضای گروهک‌های تروریستی به هلاکت رسیده‌اند. 
    پس از عملیات موفق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز ارتش پاکستان مناطق آلوده را تصرف و پاکسازی نهایی کرده است. 
    درپی این اقدام ایران، عملیات برنامه‌ریزی‌شده تروریست‌ها برای اجرای جنایتی مشابه راسک و انجام ترور هدفمند مردم و فرماندهان نظامی ایران، خنثی و عقبه نظامی این گروهک‌ها آسیب جدی دیده است.
    در حمله تروریست‌ها به مقر انتظامی در شهرستان راسک در نیمه شب پنجشنبه ۲۳ آذر، ۱۱ نفر از نیروهای انتظامی شهید و تعدادی نیز مجروح شدند.
    در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز درباره عملیات سپاه آمده است: قرارگاه مرزی نیروی زمینی سپاه مسقر در استان سیستان و بلوچستان با مشاهده‌ آمادگی یک گروه تروریستی برای عزیمت به سمت خاک ایران جهت انجام عملیات تروریستی دیگری مانند اقدام جنایتکارانه‌ راسک، اقدام به عملیات پیش‌گیرانه علیه این گروه تروریستی در پادگان و مقر استقراری آن‌ها در ارتفاعات منطقه و کیلومترها دورتر از مناطق مسکونی نمود که این رویه بخشی از وظایف ذاتی نیروهای مرزی ایران برای «مقابله‌ متناسب» با هرگونه «تهدید تروریستی قریب‌الوقوع» علیه مردم و شهروندان کشور است.
    وزارت خارجه ایران اعلام کرده است: «حساب دولت دوست و برادر پاکستان از تروریست‌های مسلح جداست و ایران همواره به سیاست همسایگی خود پایبند است و اجازه نمی‌دهد که دشمنان و ایادی تروریست آن‌ها این روابط را به‌ویژه در زمانی که نسل‌کشی و جنایات رژیم صهونیستی مسئله اول جهان اسلام است. تیره نمایند».
    در این بیانیه همچنین آمده است: «جمهوری اسلامی ایران در عین حال که به سیاست حسن هم‌جواری و برادری بین ۲ ملت و ۲ دولت ایران و پاکستان پایبند است و اجازه نمی‌دهد دشمنان روابط خوب و برادرانه‌ ۲ کشور را تیره کنند؛ امنیت مردم و تمامیت ارضی کشور را خط قرمز خود برمی‌شمرد و از دولت دوست و برادر پاکستان قویاً انتظار دارد که به تعهدات خود در ممانعت از استقرار پایگاه‌ها و گروه‌های مسلح تروریستی در خاک پاکستان پایبند باشد»