سرمقاله

نشانه‌های ملموس به جای حرف / ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 4583  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 15 بهمن 1401
    استاندار آذربایجان شرقی:
    خبرنگاران نقش مهمی در مقابله با جنگ ترکیبی دارند
    تبریز - فلاح : استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که خبرنگاران نقش مهمی در مقابله با تبلیغات رسانه‌ای جهان علیه کشور دارند، گفت: باید خبرنگار در جنگ ترکیبی رسالت اش را نسبت به ملت و مبانی دینی ایفا کند.
    زین العابدین رضوی خرم در آیین اختتامیه ششمین دوره جشنواره رسانه ای ابوذر در تبریز با اشاره به حوادث اخیر و جنگ ترکیبی دشمنان علیه ایران اظهار کرد: مهم ترین عامل در جنگ ترکیبی رسانه ها هستند و خبرنگاران با تسلط بر ابزار رسانه باید جلوی همجه ها را بگیرند.
    وی با بیان اینکه مدیریت افکار عمومی و تغییر نگرش ها با رسانه هاست، گفت: ما اهل قدرت نرم هستیم و جمهوری اسلامی در قدرت نرم به تنهایی همه قدرت های استکباری را به چالش کشیده است.
    استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تجهیزات و امکانات نظامی و فناوری های نظامی ما به حدی نیست دشمنان بخواهند بخاطر آن آتش بیاری کنند، خاطرنشان کرد: مساله ای که آنها به خاطر آن به ما حمله می کنند فرهنگ دینی و انقلاب اسلامی ما است. رضوی خرم با بیان اینکه دشمنان به دنبال از بین بردن قدرت نرم و عوامل عاطفی ما هستند، گفت: دشمن در جنگ ترکیبی با قدرت نرم ما می جنگد و باید برای مقابله با این روش تهاجمی آماده باشیم. استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به رشد کمی و کیفی محصولات خبری اصحاب رسانه در سال های اخیر خاطرنشان کرد: چنانچه ۲۰ سال قبل در حوزه های دانش بنیان های‌تک چیزی برای عرضه نداشتیم امروز به همت جوانان و در زمینه دانش بنیان در تمام زمینه ها حرفی برای گفتن داریم و غربی ها به دنبال هوش جوانان ما هستند.
    وی با اشاره به موضوع مهاجرت نخبگان و جذب آنان از سوی کشورهای غربی گفت: اگر بخواهیم جوانان مهاجرت نکنند راهکارش این است که ما در حوزه علوم انسانی و نظری رشد بکنیم.
    استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه خبرنگاران نقش و رسالت بسیار مهمی در جامعه بر دوش دارند، با تشکر از خبرنگارانی که در جنگ ترکیبی در برابر غول رسانه ای دنیا ایستادند، افزود: امیدوارم خبرنگاران پرچمدار جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب باشند.
    رسانه ها در راستای روشنگری نسل جدید تکلیف بزرگی دارند
    فرمانده سپاه عاشورا نیز با بیان اینکه رسانه ها می توانند تبلیغات سوء بیگاناگان را خنثی کنند، اظهار کرد: اصحاب رسانه در راستای روشنگری نسل جدید نسبت به حقایق انقلاب در جهت مقابله با بوق رسانه ای و تبلیغات دروغین استکبار تکلیف بر عهده دارند.
    سردار اصغر عباسقلی‌زاده با بیان اینکه امروز دنیای تبلیغات و رساندن پیام های متعدد است، گفت: جامعه ما از لحاظ شخصیت و مسئولیت اجتماعی کاملا متفاوت با سایر کشورهای دنیاست چرا که انقلاب ما ادامه راه انبیا و منادی اسلام ناب است و مسئولیتی که برعهده رسانه هاست بسیار حساس و سرنوشت ساز است.
    وی با بیان اینکه امروز حکومت رسانه ای بر دنیا حاکم است، افزود: تفاوت فکری ایرانیان با شهروندان سایر کشورها کاملا مشهود است چرا که رسالت ما از هر لحاظ در راستای ایفای نقش یک انسان بر روی زمین است.
    فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه مسیر ما کاملا مبتنی بر تبلیغات ۱۲۴ هزار پیامبر و ۱۴ معصوم است، اظهار کرد: در مصاف با غول رسانه ای که بدون وقفه در حال تولید و پخش اخبار منفی و سعی بر تاثیرگذاری بر افکار و روان ایرانی هاست، رسانه های ما باید امیدآفرینی کرده و صدای واقعیت ها و پیشرفت های انقلاب را به گوش جهانیان برسانند.
    وی با اشاره به اینکه امروز خدا را به خاطر انقلاب اسلامی شاکریم، افزود: اگر به تمامی ابعاد انقلاب اسلامی نظر کرده و آن را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم، گویای گفته های دروغیت دشمنان است.