سرمقاله

وعده ممنوع! / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 10270  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 20 خرداد 1402
    رئیس جمهوری در سفر استانی به آذربایجان شرقی مطرح کرد
    به حاشیه راندن مدیران بی‌انگیزه و خسته قطعی است
    رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اجتماعات مردمی برای مسئولین ما مسئولیت‌آور است، یعنی تشکیل چنین اجتماعی علاوه بر اینکه خوشحال‌کننده است، برای بنده و دیگر مسئولین و خدمتگزاران این مسئولیت را ایجاد می‌کند که برای خدمت به مردم شب از روز نشناسیم.
    سید ابراهیم رئیسی ظهر روز گذشته (جمعه) در ادامه برنامه‌های دومین سفر استانی به استان آذربایجان شرقی با تشکر از استقبال گرم مردم، گفت: امیدوارم خداوند این محبت و حضور شما را به عنوان تجلیل از مقام شهیدان و نیز تکریم نسبت به جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بپذیرد.
    رئیس جمهوری با بیان اینکه منطقه چاراویماق و هشترود به لحاظ برخورداری از منابع زیرزمینی و اراضی حاصلخیز زراعی از موقعیتی کم‌نظیر برخوردار بوده و مستعد رشد و پیشرفت است، افزود: مردم و جوانان این منطقه باید قدر این ظرفیت‌ها را بدانند و برای بالفعل کردن آنها همت و تلاش کنند.
    رئیسی با طرح این سوال که چرا با وجود چنین ظرفیت‌ها و استعدادهایی بخش قابل توجهی از جمعیت این شهرستان مهاجرت کرده‌اند، اظهار داشت: قطعا اگر مردم نسبت به فعال شدن این ظرفیت‌ها امیدوار باشند، اقدام به مهاجرت از این منطقه نمی‌کنند.
    رئیس جمهوری مسئولان استانی را مکلف کرد کمیته‌ای با حضور مسئولان و صاحب‌نظران منطقه و استان تشکیل دهند تا در مدت حداکثر 2 ماه راهکارهای فعال کردن ظرفیت‌های چاراویماق و هشترود را بررسی و تدوین کنند و تصریح کرد: محرومیت‌هایی که در این منطقه مشاهده می‌شود به دلیل عدم بهره‌مندی از ثروت‌ها و منابع طبیعی نیست، بلکه به دلیل عدم استفاده بهینه از این منابع است.
    رئیسی اضافه کرد: نتایج کار این کمیته باید به گونه‌ای باشد که مردم و جوانان منطقه اطمینان پیدا کنند که ظرف امسال و سال آینده با اقدامات جهادی، وضعیت اینجا به شکل جهشی تغییر کرده و بهبود خواهد یافت تا نسبت به ماندن در منطقه امیدوار شوند.
    رئیس جمهور با اشاره به تعبیر «بهشت معادن» که برای توصیف این منطقه به کار برده می‌شود، خاطرنشان کرد: با وجود منابع طبیعی متنوع، زمین‌های حاصلخیز و منابع آبی مناسب نباید در این منطقه شاهد مشکل اشتغال باشیم. ظرفیت‌های این منطقه باید با همت شما مردم و تلاش مسئولان فعال شود تا شاهد رونق اقتصادی و رفع مشکلات از جمله بیکاری باشیم.
    رئیسی با بیان اینکه با وجود اراضی وسیع در شهرستان‌هایی چون چاراویماق نباید شاهد مشکل مسکن در این مناطق باشیم، گفت: مشکلات مربوط به آب در مناطقی مثل چاراویماق نیز نه به دلیل کم‌آبی بلکه به دلیل عدم توزیع مناسب منابع آبی است که این مسئله با مدیریت صحیح توزیع قابل رفع است.
    رئیس جمهوری همچنین با اشاره به تصمیم اتخاذ شده برای اعطای تسهیلات به کشاورزان برای خرید تراکتور افزود: با اعطای این تسهیلات مشکل دسترسی کشاورزان منطقه به تراکتور رفع شده و حداقل هزار تراکتور در اینجا فعال خواهد شد.
    رئیسی با بیان اینکه پیام مردم آن است که ما با همه وجود حمایت و پشتیبانی می‌کنیم تا مسئولین بتوانند در انجام وظایف‌شان موفق شوند، خاطرنشان کرد: این اجتماعات برای مسئولین ما مسئولیت‌آور است، یعنی تشکیل چنین اجتماعی علاوه بر اینکه خوشحال‌کننده است، برای بنده و دیگر مسئولین و خدمتگزاران این مسئولیت را ایجاد می‌کند که برای خدمت به مردم شب از روز نشناسیم.
    رئیس جمهوری گفت: به هیچ وجه اجازه ندهید روابط ناسالم جای روابط سالم را بگیرد و یا عملکرد اداره‌ای مردم را ناراضی کند. تلاش کنید احساس مردم این باشد که دستگاه‌ها و کارکنان آنها به دنبال حل مشکلات مردم هستند. جایگاه بنده و شما مسئولین باید خدمتگزاری به مردم باشد و به این جایگاه و گره‌گشایی از کار مردم افتخار کنیم.
    گفتنی است، در آخرین برنامه روز اول از دومین سفر استانی دولت مردمی به آذربایجان شرقی، جمعی از فعالان جبهه مردمی انقلاب اسلامی این استان، شامگاه پنجشنبه با رئیس جمهور دیدار و به بیان نظرات خود و همچنین مسائل و مشکلات آذربایجان شرقی در حوزه‌های مختلف پرداختند.
    رئیسی در این نشست و ناظر به مسائل مطرح شده از سوی فعالان جبهه مردمی انقلاب اسلامی، توجه به فعالیت‌های قرآنی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی فرهنگی استان آذربایجان شرقی را مورد تأکید قرار داد.
    رئیس جمهوری همچنین به حاشیه راندن مدیران بی‌انگیزه و خسته را سیاست قطعی دولت مردمی عنوان و معاون اجرایی رئیس جمهور را مکلف کرد، موضوع جذب نیروهای صاحب صلاحیت علمی و مدیریتی فاقد سوابق اجرایی را با رئیس سازمان اداری استخدامی بررسی و نتیجه آن را اطلاع رسانی کند.
    رئیس جمهوری در ادامه با تاکید بر اهمیت نقش فعالان فرهنگی استان در روشنگری و تبیین ابعاد جنگ شناختی دشمن برای مردم گفت: فعالان فرهنگی باید اهتمام بیشتری به نقش‌آفرینی در جهاد تبیین داشته باشند.
    لزوم حمایت از فعالیتهای فرهنگی هنری دانش آموزان، پیشگیری از بروز حاشیه‌نشینی، تاکید بر فعال‌سازی اقتصاد روستا و ضرورت ایجاد مهدکودک در همه ادارات به منظور رفع دغدغه و نگرانی مادران شاغل، از دیگر محورهای سخنان آیت‌الله رئیسی در این نشست بود.