سرمقاله

وعده ممنوع! / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رئیس اتاق ایران و عراق: توسعه برات الکترونیک و ابزارهای نوین تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد
  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 10331  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 20 خرداد 1402
    ترامپ دوباره متهم شد
    دونالد ترامپ اعلام کرد که در تحقیقات فدرال به دلیل سوء استفاده از اسناد محرمانه در محل سکونتش در فلوریدا متهم و روز سه شنبه برای حضور در دادگاه احضار شده است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در تلگرام گفت: دولت فاسد بایدن به وکلای من اطلاع داده که ظاهرا به خاطر نگهداشتن اسناد محرمانه متهم شده‌ام، این درحالیست که جو بایدن خودش۱۸۵۰ سند محرمانه در دانشگاه دلاوِر، در محله چینی‌ها، واشنگتن دی سی و حتی در دانشگاه پنسیلوانیا دارد و اسنادی که در سراسر گاراژ او پراکنده شده است.
    ترامپ همچنین ادامه داد، قرار است روز سه شنبه ۱۵ به وقت محلی در دادگاه فدرال در میامی حاضر شود.
    به نقل از یورونیوز، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت که در ارتباط با پرونده نگهداری اسناد محرمانه در عمارت شخصی‌اش در مارالاگو در فلوریدا متهم شده است.
    با اقدام دادگاه فدرال، ترامپ نخستین رئیس جمهور پیشین آمریکا است که هدف تحقیقات مجرمانه قرار می‌گیرد.
    نتیجه دادگاه ترامپ برای آینده سیاسی او که مهم‌ترین نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ است، اهمیت دارد.
    برخی از صاحب‌نظران سیاسی بر این نظرند که محکومیت احتمالی ترامپ در ارتباط با پرونده نگهداری اسناد محرمانه ممکن است مانعی بر سر راه نامزدی او باشد، زیرا عملکرد این مقام عالی‌رتبه پیشین را در نحوه برخورد درست با اسناد طبقه‌بندی شده تعیین می‌کند.
    ترامپ نسبت به این کیفرخواست ابراز ناامیدی و اشاره کرد که به این دلیل تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد چون نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که کاندیدای پیشتاز در بین جمهوری خواهان و دموکرات‌هاست.
    وی همچنین گفته است: این یک روز سیاه برای آمریکاست. ما کشوری در حال زوال جدی و سریع هستیم؛ اما با هم آمریکا را دوباره بزرگ خواهیم کرد.
    رئیس جمهوری سابق آمریکا هرگونه تخلف در پرونده اسناد محرمانه و سه تحقیقات جنایی دیگری که در آن دخیل است، از جمله اتهام جعل سوابق تجاری و ادعای دخالت در رویدادهای حمله به کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱ را رد کرده است.