سرمقاله

درتقاطع ناشناختگی اتفاقات امروز ایران! / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1044  |  صفحه ۷ |   |  تاریخ: 19 آذر 1401
    با حضور مسوولین شهری شیراز و با اعتباری بالغ‌بر ۵۱۰میلیارد تومان در ۴۰محله صورت گرفت
    آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی شهرداری شیراز
    شهردار شیراز گفت: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی تعداد زیادی پروژه‌های محرومیت‌زدایی بالغ بر ۵۱۰ میلیارد تومان در ۴۰ محله این کلانشهر هستیم.
    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، شهردار کلانشهر شیراز در آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی از تداوم طرح‌های عمرانی خبر داد.
    محمدحسن اسدی با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد پرسعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار افزود: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی تعداد زیادی از پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، گردشگری و ورزشی با اعتباری بالغ بر ۵۱۰ میلیارد تومان در ۴۰ محله کلانشهر شیراز هستیم.
    او با تقدیر از همکاری و حمایت‌های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز گفت: انقلاب عمرانی و جهاد محرومیت‌زدایی در پهنه استان فارس آغاز شده و شهر شیراز هم با یاری دستگاه‌های مختلف نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پروژه‌های ارزنده‌ای برخوردار است.
    مدیر ارشد شهرداری شیراز با بیان اینکه مهمترین شأن مسوولان خدمتگزاری به مردم است، اظهار داشت: یکی از پروژه‌هایی که شهرداری شیراز اهتمام ویژه‌ای به آن داشته عملیات لوله‌گذاری فاضلاب است که با اجرای این طرح بوی مشمئز کننده‌ای که در این مکان استشمام می‌شود برطرف خواهد شد.
    اسدی در بخش دیگری از سخنانش افزود: شورای اسلامی شهر شیراز در دوره ششم اهتمام ویژه‌ای به محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار داشته و در پرتو آن مناطق یازده گانه شیراز از پروژه‌های تاثیرگذاری برخوردار می‌شوند.
    شهردار کلانشهر شیراز از شکل گیری تحقیقات جامعی برای احصای مشکلات خبر داد و افزود: بر اساس مدل‌های مختلف مطالعاتی، کمبودهای مختلف شهر مورد شناسایی قرار گرفته و بر اساس آن پروژه‌های متنوعی در بستر کلانشهر و به ویژه مناطق محروم اجرایی خواهد شد.
    بنابر اعلام این مقام ارشد شهرداری شیراز، پاسخگویی به شهروندان و یاوران شورا یکی از اصلی ترین معیارهای ارزیابی شهرداران مناطق و مدیران شهرداری است و خوشبختانه همه خدمتگزاران مردم در مدیریت شهری به مولفه‌های محرومیت‌زدایی نگاه ویژه‌ای دارند.
    اسدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در بودجه ۱۵هزار و ۳۰۰میلیاردی شهرداری، ۳۰۰ میلیارد تومان به محرومیت‌زدایی اختصاص یافته بود؛ اما به دلیل اهمیت این مساله و تاکید شورای اسلامی شهرداری شیراز این مبلغ به ۵۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
    او خاطرنشان کرد: تخصص این بودجه صددرصد خواهد بود و باید ظرف مدت دو ماه تمامی عملیات‌های برآورد، مناقصه، فراخوان و سایر روندهای قانونی انجام شده و منجر به عقد قرارداد شود و تا تیرماه ۱۴۰۲ این پروژه‌ها به اتمام برسند.
    اسدی با تاکید بر این موضوع که آغاز عملیات‌های اجرایی و افتتاح پروژه گ‌هایی که در چند هفته اخیر شاهد آن بودیم سرآغازی برای خدمات کلان به شهروندان شهر شیراز است، اظهار داشت: امیدواریم در سه سال باقی‌مانده از عمر شورای ششم بتوانیم غبار محرویمت را از چهره مناطق کم برخوردار بزداییم.
    شهردار شیراز نظام جمهوری اسلامی ایران را حکومت مستضعفان برشمرد و اظهار داشت: مسئولان رسالتی جز محرومیت‌زدایی ندارند و برای خدمت‌رسانی به مردم از هیچ فرصتی فروگذار نخواهیم بود.
    اسدی در ادامه گفت: چند هزارنفر از معلولان در کلانشهر شیراز زندگی می کنند و به‌مناسبت ۱۲ آذرماه که روز جهانی معلولان است از طرح‌های مختلف عمرانی بهره برداری و مجموعه ویژه معلولان با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان افتتاح خواهند شد.  او بیان کرد: همچنین در این روز ۴۰پروژه با اعتباری بالغ بر دوهزار و ۳۲۵میلیارد ریال کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری خواهد رسید.
    مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی در ۴۰ محله از مناطق یازده‌گانه شهر شیراز با تقدیر از شهردار و مجموعه شهرداری شیراز در بحث محرومیت‌زدایی گفت: بیش از ۴۰ سال است که انقلاب اسلامی با شعار رفع محرومیت‌زدایی کار خود را آغاز کرده است، اما اینکه چرا بعد از گذشت بیش از ۴دهه امروزه شاهد کلنگ‌زنی عملیات محرومیت‌زدایی هستیم، نشان می‌دهد اقدامات بیشتری باید از سوی از تمام مسوولان همزمان با مدیریت شهری و شورا صورت بگیرد. او با بیان اینکه یکی از جدی‌ترین تکالیف کمیته محرومیت‌زدایی شورای شهر تهیه سند جامع محرومیت‌زدایی شهر شیراز به‌عنوان یک تکلیف از شهرداری است، افزود: در این سند براساس نقشه شهر شیراز، تمام پروژه‌های محرومیت‌زدایی مورد نیاز محلات را شناسایی و در یک برنامه چهارساله برای اجرا تدوین شود.
     به گفته رئیس شورای اسلامی شهر شیراز؛ در این سند وظایف دستگاه‌های مسوول مشخص می‌شود تا تمام نیازها توسط دستگاه‌های متولی تعیین شود.
    طاهری تصریح کرد: یکبار برای همیشه سند محرومیت‌زدایی، شهر شیراز باید تدوین شود تا دستگاه‌ها کنار هم قرار گیرند و هرکسی مسوولیت خود را قبول کند و شاهد رفع محرومیت در محلات شهر شیراز باشیم. او با تصریح بر باارزش خواندن اقدامات محرومیت‌زدایی توسط شهرداری خاطرنشان کرد: همه کارهای شهرداری شیراز دارای ارزش است، اما انجام پروژه‌های محرومیت‌زدایی از جمله این ۴۰پروژه با ارزش ۵۰۰میلیارد تومان که جامعه هدف بیشتری را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ارزشمند است.
    رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به ثروت و اهمیت سرمایه اجتماعی به‌عنوان وظیفه دستگاه‌ها و مدیریت شهری و شورا برای حفظ این سرمایه تأکید و تصریح کرد: سرمایه اجتماعی یک ثروت برای کشور است که باید آن را برای تداوم جمهوری اسلامی حفظ کنیم که برای این کار همت همه‌جانبه نیاز داریم.
    طاهری با تاکید بر این مطلب که با رفع محرومیت از محلات می‌توانیم سرمایه اجتماعی را افزایش دهیم، عنوان کرد: شورای ششم شهر شیراز با شعار انقلابی مسوولیت را برعهده گرفته است که باید بعد از پایان این دوره به وعده‌های انقلابی در زمینه محرومیت‌زدایی جامه عمل بپوشاند.
    او از همکاری و هماهنگی استاندار، نمایندگان و سایر مسوولان دستگاه‌ها به‌عنوان یک ضرورت در کنار مدیریت شهری و سپاه برای رفع محرومیت تاکید و تصریح کرد: سپاه پاسداران اکنون خط مقدم رفع محرومیت‌زدایی هستند و به دنبال حفظ ارزش‌های ایران اسلامی است و این ارزش همان سرمایه اجتماعی است، پس نشانه جمهوری اسلامی اسلامی درکنار هم بودن برای رفع محرومیت و افزایش سرمایه اجتماعی است.
    رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: با محرومیت‌زدایی نباید شعارگونه عمل کنیم و با یک‌ سند مشخص به صورت جهادی وارد میدان عمل شویم.  او ادامه داد: مجموعه اقدامات ما در مدیریت شهری و استانی باید به‌گونه‌ای باشد که دیگر عنوان محله کمتر برخوردار به مناطق ندهیم.
    طاهری با بیان اینکه دفع آب‌های سطحی جزو مهمترین وظایف است، گفت: قرارگاه مشترک بین شورا، شهرداری و سپاه برای جلوگیری از کارهای موازی ایحاد شود تا اقدامات در یک محور انجام شود.  رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: طی سنوات آتی باید پروژه‌های محرومیت‌زدایی با سند برطرف شود و شاهد گرفتن جشن پایان رفع محرومیت‌زدایی باشیم.
     او همچنین از بارگذاری سند محرومیت‌زدایی در سامانه شفافیت خبر داد و گفت: مردم و یاوران شورای محلات می‌توانند براساس این سند مطالبه‌گری کنند. طاهری در پایان با اشاره به آخرین روز هفته بسیج گفت: مدیون شهدا حفظ امنیت و‌ سربازان امنیتی کشور هستیم.