سرمقاله

درتقاطع ناشناختگی اتفاقات امروز ایران! / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1046  |  صفحه ۷ |   |  تاریخ: 19 آذر 1401
    ارائه ودیعه مسکن 45 میلیونی به صاحبان ملک در بافت فرسوده شهری گلستان
    گرگان-زهرا جلالی-رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی، به صاحبان ملک در بافت فرسوده که نوسازی مسکن انجام دهند، 45 میلیون تومان وام ودیعه مسکن ارائه می شود.
    رقیه منوچهر اظهار کرد: وام ودیعه مسکن، یکی از تسهیلاتی است که با هدف نوسازی ساختمان ها در بافت فرسوده کشور در نظر گرفته و پرداخت آن، توسط دولت، از سال گذشته آغاز شده است.
    وی افزود: طبق دستورالعمل اجرایی تسهیلات کمک ودیعه مسکن در سال 1401 از محل منابع ماده (4) قانون جهش تولید مسکن، بانک مرکزی در راستای حمایت از صاحبان ملک در بافت فرسوده که پروانه نوسازی ملک آن ها مرتبط به سال 1400 و 1401 باشد، بانک های عامل را موظف به اعطاء تسهیلات در چارچوب سهیمه های تعیین شده به متقاضیان واجد شرایطی که از طریق سامانه های طرح های حمایتی مسکن معرفی می شوند، کرده است.
    رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: سقف تسهیلات برای مشمولان دریافت وام ودیعه مسکن در کلان شهر ها 70 میلیون و در سایر شهرها 45 میلیون تومان است.
    منوچهر با بیان اینکه از ابتدای اجرای این طرح در گلستان تا کنون به 23 متقاضی تسهیلات ارائه شده است، گفت: مشمولان این تسهیلات می توانند با مراجعه به سامانه تسهیلات بازآفرینی شهری، نسبت به ثبت نام در طرح اقدام کنند.
    رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین اظهار کرد: تسهیلات این طرح که نرخ سود آن 4 درصد بوده در گلستان توسط صندوق کارآفرینی امید ارائه شده و بازپرداخت سه ساله دارد.وی در انتها یادآور شد: برای دریافت این تسهیلات، سند ملک در رهن بانک قرار نگرفته و مالکان می توانند از تسهیلات ساخت مسکن نیز استفاده کنند.