صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1095  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 20 آذر 1401
    آمادگی دانشگاه علم و صنعت برای کمک به دولت در حل برخی چالش‌های اساسی
    مدیریت دانشگاه علم و صنعت ایران در حوادث اخیر به واقع از خرد جمعی و ظرفیت نهادهای انقلابی در اداره دانشگاه به نحو احسن استفاده کرد و به واسطه آنکه هم در بخش اعضای هیات علمی و هم دانشجویی و کارمندی، نیروهای انقلابی خوبی داشتیم، دانشگاه به گونه‌ای اداره شد که دانشگاه علم و صنعت ایران در بین دیگر دانشگاه‌ها، بیشترین آرامش را داشته است و تقریبا تمامی کلاس‌های درس، تام و تمام برگزار شد.
    به گزارش ایسنا، منصور انبیاء در نشست شورای دانشگاه علم و صنعت که با حضور دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور و دکتر زلفی گل وزیر علوم برگزار شد، با گرامیداشت روز دانشجو، تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) تصریح کرد: مدیریت دانشگاه علم و صنعت ایران در حوادث اخیر به واقع از خرد جمعی و ظرفیت نهادهای انقلابی در اداره دانشگاه به نحو احسن استفاده کرد و به واسطه آنکه هم در بخش اعضای هیئت علمی و هم دانشجویی و کارمندی، نیروهای انقلابی خوبی داشتیم، دانشگاه به گونه‌ای اداره شد که دانشگاه علم و صنعت ایران در بین دیگر دانشگاه‌ها، بیشترین آرامش را داشته است و تقریبا تمامی کلاس‌های درس، تام و تمام برگزار شد.
    رئیس دانشگاه علم و صنعت در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه دانشگاه علم و صنعت ایران در تعامل با جامعه و صنعت، منحصر به فرد است، گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران آمادگی کامل دارد به عنوام اتاق فکر دولت، در حل برخی از چالش‌های اساسی کشور به دولت کمک کند.
    وی افزود: دانشگاه علم و صنعت ایران در کنار مراکز انستیتوها و مراکز تحقیقاتی ماموریت‌محور مانند انستیتو ازدیاد برداشت نفت، دانشکده‌های منحصر به فرد و یا خاصی مثل مهندسی راه‌آهن، مهندسی خودرو، مهندسی پیشرفت و فناوری‌های نوین را دارد و در برخی حوزه‌ها مانند ماهواره، ویژند (Brand) فعالیت‌ها، به نام دانشگاه علم و صنعت ایران است.
    دانشگاه علم و صنعت از نظر فرهنگی و نوع نگاه علمی، منحصر به فرد است
    در ادامه نشست، زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری، ضمن گرامیداشت روز دانشجو و تبریک به همه دانشجویان گفت: امیدوارم خداوند توفیق دهد همه دانشجویان به سلاح علم و عقل و ایمان مجهز شوند و به زودی خیلی بهتر از ما، کشور را مدیریت کنند.
    زلفی‌گل گفت: دانشگاه علم و صنعت از نظر فرهنگی و نوع نگاه علمی، منحصر به فرد است و این فرهنگ خاص دانشگاهی حاکم بر دانشگاه علم و صنعت ایران را در کل کشور، همه جامعه علمی کشور پذیرفته‌اند و می‌دانند که این دانشگاه ویژگی‌های خاص خودش را دارد. هم علم در آن حاکم است و هم ایمان؛ از این رو بسیاری از خانواده‌ها، دانشگاه علم و صنعت ایران را برای تحصیل فرزندانشان انتخاب می‌کنند. من امسال خودم چند موردش را دیدم.
    وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دکتر انبیاء، به عنوان یکی از موفق‌ترین روسای دانشگاه‌ها هستند. ایشان در وزارت علوم، شاخص‌اند و بخش عمده‌ این موفیقت نیز به تیم نخبه‎‌ای بر می‌گردد که ایشان انتخاب کرده است.
    وی سپس با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در حل مسائل جامعه گفت: بحث نفت و مشارکت دانشگاه‌ها در افزایش بهره‌وری در استخراج و ازدیاد برداشت، بحث آب و تغییر اقلیم، از مشکلات جدی کشور است و اگر به جامعه دانشگاهی‌مان اعتماد کنیم، قطعا می‌توانند این مشکلات را حل کنند.