سرمقاله

گسترش روابط خارجی ضرورت منافع ملی ‪/‬ کیکاوس پورایوبی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 10963  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 30 خرداد 1402
    مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی:
    ۵۰ درصد از ۲۲ هزار واحد مسکونی تازه ساخت به مرحله زیر ساخت رسیده است
    تبریز - فلاح: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در جلسه شورای مسکن این استان، سرعت و کیفیت را یک الزام مهم در روند ساخت پروژه مسکن ملی دانست. امیر بخشی زاده با اعلام این مطلب افزود: باید تلاش کنیم پروژه های ساخت مسکن در کوتاه ترین زمان ممکن به اتمام برسند و هر چه سریع تر در اختیار مردم قرار گیرند.
    این مقام مسئول با بیان اینکه اگر زیرساخت های مساکن آماده می شد، می توانستیم تا آخر خردادماه بیش از ۳ هزار واحد را تحویل و افتتاح نماییم. وی اضافه کرد: با آغاز شروع ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی در استان ۵۰ درصد از این واحدها به مرحله زیر ساخت رسیده است. بخشی زاده ادامه داد: فراهم کردن بسترها برای ساخت مسکن ارزان و ایمن در قالب طرح نهضت ملی یک اولویت مهم برای دولت است. وی افزود: بیش از هفت هزار میلیارد تومان هزینه برای تامین زیرساخت آب و فاصلاب، برق و گاز برای ۷۴ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی در آذربایجان شرقی برآورد شده است.
    استاندار نیز آذربایجان شرقی گفت: ۷۴ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان در دست ساخت است که در صورت تامین زیرساخت ها، یک سوم از این تعداد آبان ماه به متقاضیان تحویل می شود.
    عابدین خرم در جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۴۰۰ واحد در جریان سفر دوم رئیس جمهور به استان به مردم تحویل داده شد که این امر حاکی از اهتمام لازم برای ساخت و اتمام طرح های مسکن است.
    وی ادامه داد: طراحی نقشه و ساخت مسکن، مرحله دوم این طرح بود که در بسیاری از شهرستان ها این کار نیز انجام شده و در حال انجام است و در مرحله سوم، تامین زیرساخت هاست که نیاز به همکاری وزارت نیرو و نفت دارد.
    وی با بیان اینکه هزینه های تامین زیرساخت به صورت مساوی بین سه ارگان صندوق ملی مسکن، وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه تقسیم بندی شد، گفت: تاکنون بیشترین سهم را سازمان برنامه و بودجه تامین و پرداخت کرده است.
    خرم افزود: متاسفانه وزارت نیرو در موضوع زمین هایی که قابل مولدسازی و فروش هستند سخت گیری می کند، دستگاه های استانی اختیار تام ندارند در حالی که راه میان بر برای تامین زیرساخت ها و رفع بسیاری از مسائل، دادن اختیار تام به دستگاه های استانی است.
    وی ادامه داد: انتظارمان از وزارت نیرو توجه ویژه به استان هایی است که آماده افتتاح طرح های ملی مسکن هستند.
    استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار استفاده از بافت های فرسوده به منظور ساخت مسکن ملی از سوی راه و شهرسازی شد و گفت: باید موانع قانونی را برطرف کنیم و با توان بیشتر در کاهش مساحت بافت فرسوده با پیاده کرده طرح های ساخت مسکن ملی اقدام لازم را انجام دهیم.