سرمقاله

تفاوت شی‌جی‌پینگ و ولادیمیر پوتین ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11048  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 31 خرداد 1402
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی خبر داد
    طرح تعریض بزرگراه شهید کسایی تبریز ۹۰ درصد پیشرفت دارد
    تبریز - فلاح: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی گفت: طرح مشارکتی تعریض بزرگراه شهید کسایی شهر تبریز ( کمربندی جنوبی تبریز ) به عنوان یکی از مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به استان با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان در حال اجراست و ۹۰ درصد پیشرفت دارد.
    اروجعلی علیزاده در جریان بازدید استاندار آذربایجان شرقی از این طرح گفت: عملیات اجرایی تعریض باند شمالی بزرگراه شهید کسایی از مبدا پل «دیزل آباد» تا پل «شهید یاغچیان» به طول ۱۶ کیلومتر و عرض ۶ متر با هدف سه خطه کردن این باند و کاهش بار ترافیکی این مسیر در حال اجراست.
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تعریض باند شمالی بزرگراه شهید کسایی تبریز موجب افزایش ترافیک در این محور شده است از مردم این شهر، مسافران و رانندگان این محور عذرخواهی کرد و گفت: با فعالیت شبانه‌روزی، تلاش می‌شود این طرح در کمترین زمان ممکن به اتمام برسد.
    کنارگذر جنوبی تبریز (آزادراه شهید کسایی) با اینکه کمتر از یک درصد راه‌های آذربایجان شرقی را شامل می‌شود، با دربرگیری حدود سه درصد از مجموع تصادفات رانندگی به جاده مرگ معروف شده و ساماندهی و ایمن‌سازی آن از مطالبات اصلی شهروندان است.
    این آزادراه، در واقع بخشی از آزادراه تهران–تبریز را تشکیل می‌دهد که در ادامه به کنارگذر غربی تبریز (آزادراه شهید باکری) منتهی شده و در نهایت به بازرگان و از آنجا نیز به اروپا متصل می‌شود.
    آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.