سرمقاله

شارلاتانیسم در کشتی! / حجت اله اکبرآبادی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • حضور همراه اول در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس 2024
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11086  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 01 تیر 1402
    رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه:
    سامانه ثبت لایحه در پنجره خدمات قضائی ایجاد شد
    رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه سامانه ثبت لایحه در پنجره خدمات قضائی ایجاد شد گفت: سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰هزار قرارداد الکترونیک وکالت به ثبت رسیده است. محمد کاظمی‌فرد در نشست خبری روز گذشته گفت: در سند تحول قضایی گسترش فناوری های نوین مورد توجه قرار گرفته است و ۵۰ درصد سند تحول قضایی، فناوری نوین و اطلاعات است تا بتوانیم از این طریق  کاهش اطاله دادرسی و افزایش ارای قضایی و صرفه جویی در بودجه را داشت و همچنین روش های سنتی با روش های جدید جایگزین می شود. 
    وی افزود: از سیاست های ما خودکاربری و انجام امور قضایی توسط مردم است و هدف این است که خدمات غیر حضوری و رایگان را  به مردم ارایه دهیم. 
    کاظمی فرد تاکید کرد:  روزانه ۳۰ هزار نفر از وکلا هم با ابزار خودکاربری کار می‌کنند و ۲۴۰ هزار اقدام را از این طریق ثبت می‌کنند. خودکاربری ها سهم خوبی در کاهش مراجعات و اطاله دادرسی داشته است.‌ همچنین ۲۸ اقدام الکترونیکی را بصورت برخط در پنجره واحد الکترونیک قصایی قرار دادیم و روازنه ۵۰ هزار نفر وارد پنجره می شوند و ۱۰۰ خدمت را دریافت می‌ کنند. 
    وی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۲۶ میلیون بازدید کننده از سامانه‌های قوه قضائیه داشتیم. همچنین  با اقدامات نظارتی انجام شده مدت زمان صدور گواهی عدم سوءپیشینه به یک روز کاری رسیده است و ۴۴ درصد درخواست‌های گواهی عدم سوءپیشینه به صورت خودکاربری و غیر حضوری بوده است و  سال گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار گواهی عدم سوءپیشینه صادر کرده‌ایم.
    رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان این‌که «  ۸۰ درصد زندانی ها به صورت الکترونیک در جلسات تحقیق و رسیدگی شرکت می‌کنند» گفت:  مردم با تشخیص قاضی و موافقت خود در جلسات رسیدگی حاضر می شوند. این امر می تواند کار مردم را تسهیل کند که نیازمند فرهنگسازی است.