سرمقاله

شارلاتانیسم در کشتی! / حجت اله اکبرآبادی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11130  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 01 تیر 1402
    آیمک بعدی چه زمانی از راه می‌رسد؟
    با روندی که شاهد آن هستیم، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد یک دوره سه ساله را برای معرفی نسل جدید آیمک در پیش بگیرد. اپل آیمک ۲۴ اینچی را در آوریل ۲۰۲۱ (فرورین ۱۴۰۰) با تراشه M1 و طراحی بسیار نازک‌تر از نسل قبلی در هفت رنگ سبز، زرد، نارنجی، صورتی، بنفش، آبی و نقره‌ای عرضه کرد. این محصول تنها آیمک موجود در خط تولید اپل است، زیرا مدل‌های ۲۷ آیمک و آیمک پرو مبتنی بر اینتل چند سالی است که دیگر توقف تولید شده‌اند.
    مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ در جدیدترین نسخه خبرنامه Power On خود، اخیرا تکرار کرد که اپل هیچ برنامه‌ای برای عرضه آیمک با تراشه M2 ندارد و در عوض منتظر بروزرسانی این محصول با تراشه M3 است که البته این موضوع زمان‌بر خواهد بود.
    گورمن انتظار دارد که تراشه M3 دارای تعداد هسته‌های پردازنده و گرافیک مشابه با M2 باشد، اما به طور قطع به دلیل استفاده از فرایند ساخت ۳ نانومتری شرکت TSMC، باید شاهد بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی قابل توجهی باشیم. در حال حاضر تمام تراشه‌های اپل سیلیکون را برای مک‌های این شرکت، TSMC تولید می‌کند.
    گورمن اعتقاد دارد که آیمک بعدی تا اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه حواهد شد و گفته که این دستگاه طراحی مشابه مدل فعلی را خواهد داشت که از ۱۲۹۹ دلار شروع می‌شود. این بدان معناست که اپل احتمالا قصد دارد تا یک رویه را به وجود آورد که در طی آن آیمک هر ۳ سال یک بار بروزرسانی سخت افزاری شود.
    از طرف دیگر باقی مک بوک‌هایی که قرار است با تراشه M3 به روز شوند، عبارت هستند از مک بوک ایرهای ۱۳ و ۱۵ اینچی، مک بوک پرو۱۳ اینچی و مک مینی، که البته با چیزی که از اپل انتظار داریم شاید اولین دستگاه مک با تراشه M3، مک بوک ایر باشد که معرفی شود.