سرمقاله

شورش واگنرها ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • رئیس اتاق ایران و عراق: توسعه برات الکترونیک و ابزارهای نوین تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد
  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11519  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 07 تیر 1402
    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اعلام کرد
    استقبال از سیاست طرح تشویقی در بافت فرسوده شهری تبریز
    تبریز - فلاح: مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: سیاست طرح تشویقی در بافت فرسوده شهری تبریز با استقبال خوب شهروندان همراه بوده است که باید در این مسیر برنامه ریزی ویژه ای به عمل آید.
    امیر بخشی زاده، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در چهارمین جلسه بازآفرینی شهری با حضور ذاکری معاون امور عمرانی استانداری، اشتری مدیرکل محیط زیست استان و جمعی دیگر از مسوولان با اعلام این خبر، اظهار کرد: بایستی حمایت های بیشتری در بافت های فرسوده صورت گیرد تا شهروندان بتوانند از خدمات لازم برای بازسازی چنین بافت هایی برخوردار باشند.
    وی ضمن تاکید بر تلاش بیشتر بازآفرینی شهری اضافه کرد: با نوسازی شهر و ساخت مسکن در بافت داخل شهر اهتمام بر این است که روشهای مختلف برای شروع وجود داشته و اقداماتی صورت گیرد. بخشی زاده افزود: مشوق‌های صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده تبریز با استقبال خوب شهروندان همراه بوده است و تداوم این سیاست باید مد نظر و جزو اولویت‌های مدیران شهرداری باشد و در این مسیر برنامه‌ریزی ویژه‌ای به عمل آید.
    مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی همچنین گفت: متعاقب پیشرفت خوب از نظر بافت بازآفرینی شهری و پیرو برکات سفر وزیر راه و شهرسازی به استان، و نیز بدنبال پیگیری پروانه های ثبتی در شهرداری، توانستیم از رتبه ۱۹ به رتبه ۴ کشوری ارتقاء پیدا کنیم.بخشی زاده افزود: در حال حاضر 13 هزار و 800 واحد بافت فرسوده در کشور وجود دارد که انتظار می رود تا بیش از 30 هزار واحد، افزایش یابد.
    رئیس اداره بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این نشست، با اشاره به اینکه طبق سیاستهای دولت با ورود به بحث زیرساختها در بافت فرسوده، لازم است با پرداخت تسهیلات بصورت بانکی، سرعت واگذاری ها با شتاب بیشتری انجام گردد تا نتایج آنی و آتی مورد انتظار، حاصل شود.
    فرقانی، افزود: محلاتی که بسته تشویقی و تحقیقاتی توسط شهرداریها به آنها تعلق گرفته و شامل این بسته تشویقی می شوند بایستی به فوریت اعلام وضعیت نمایند تا مشمول یک سوم خدمات سرانه در این محلات شوند.
    وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون این محلات مشخص نشده و در عین حال نیز شهرداری های تبریز، مرند، عجب شیر و میانه پیشنهاداتی که ارائه داده اند، مستلزم این است با فوریت در قالب ماده ۵ مصوب شود.
    فرقانی افزود: مطابق آخرین آمار ارائه بافت فرسوده قابل افتتاح، در حال حاضر 3460 هزار بافت فرسوده در حال ساخت است که 52 درصد آن از بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و 60 درصد آن نیز بالای 90 درصد و 28 درصد بین 50 تا 90 درصد و 11 درصد با 50 درصد پیشرفت فیزیکی شروع شده است.
    وی گفت: در سطح استان آذربایجان شرقی تا به امروز 13 هزار و 800 واحد پروانه صادر شده است که به مرور زمان به این آمار اضافه خواهد شد.
    وی تصریح کرد: با وجود بافت فرسوده در استان، اگر بصورت کروکی وارد شویم با تاثیرگذاری بیشتری که هم از بسته تشویقی به راحتی استفاده کنیم و هم در صورت تصویب در راستای طرح نهضت ملی مسکن، پیش خواهیم رفت.
    لازم به ذکر است در پایان این نشست، ضمن ارائه گزارش در خصوص اهمیت بافت فرسوده برای توسعه طرح نهضت مسکن با توجه به برنامه های دولت توسط اداره کل راه و شهرسازی و ارائه گزارش مربوط به اجرائی نمودن مصوبات بسته تشویقی ۱۹ بندی کالبدی برای نوسازی بافتهای فرسوده و اعلام گزارش اقدامات ساماندهی بازآفرینی شهری در 10 هکتاری شهرک جوانان و ... تصمیمات مقتضی و نهایی اتخاذ شد.