سرمقاله

حال ورزش خوب نیست! / حجت اله اکبرآبادی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11773  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 13 تیر 1402
    رئیسی در دیدار با مدیران ارشد دولت مطرح کرد
    ماموریت اصلی مهار تورم و رشد تولید است
    رئیس جمهوری در نشست مشترک هیئت دولت و استانداران نکات مهمی درباره ضرورت تلاش برای تحقق تحول مدنظر رهبر معظم انقلاب، به‌کارگیری روش‌های ابتکاری در جذب سرمایه و افزایش بهره‌وری، ارائه گزارش اقدام در موضوع مولدسازی و نه صرف برگزاری جلسه، تجدیدنظر و اصلاح سود مربوط به تسهیلات مسکن، موضوع انتخابات و برخورد مدبرانه منطبق بر قانون با ناهنجاری‌های سازمان‌یافته اجتماعی ارائه کرد.
    سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر یکشنبه یازدهم تیرماه در نشست مشترک هیئت دولت و استانداران سراسر کشور، تاکید کرد: عقب‌ماندگی‌هایی که به هر دلیلی در حرکت چهل ساله کشور ایجاد شده است، باید به دست توانمند شما مدیران برطرف شود تا به جایگاه شایسته این نظام،کشور و مردم برسیم.
     رئیسی تحقق این هدف را نیازمند «کار و خرد جمعی»، «عزم و اراده عملی» و «تکیه به اتاق‌های اندیشه‌ورزی» دانست و خاطرنشان کرد: «هماهنگی و همگرایی و همراهی» اعضای دولت در اجرا، از الزامات این تحول است.. 
    رئیس جمهوری در ادامه با بیان اینکه امروز اصلی‌ترین ماموریت کشور «مهار تورم و رشد تولید» هدف‌گذاری شده است، «افزایش سرمایه‌گذاری» و «ارتقای بهره‌وری» را دو پایه اصلی تحقق رشد و پیشرفت دانست و مسئولان دستگاه‌های اجرایی را بر به‌کارگیری روش‌های ابتکاری در جذب سرمایه و افزایش بهره‌وری فراخواند.
    «جدیت در اجرای قانون رفع موانع تولید» و «تلاش برای شناخت و حل مسائل و مشکلات تولیدکنندگان» از جمله توصیه‌های رئیس جمهور به وزرا و استانداران بود و رئیسی خطاب به آنها تاکید کرد: به هیچ‌وجه اجازه ندهید هیچ کارخانه، کارگاه یا واحد تولیدی به‌دلیل اشتباه یا تخلف مدیر یا مدیران آن تعطیل شود و ضروری است واحدهایی را که به دلایل مختلف تعطیل شده اند به چرخه تولید بازگردانیم.
    رئیس جمهور در ادامه مرز را فرصتی برای توسعه کشور دانست و با اشاره به برنامه‌های دولت در جهت توسعه روابط با کشورهای همسایه، هماهنگی استانداران مناطق مرزی با وزارت امور خارجه برای افزایش تبادلات تجاری با همسایگان را مورد تأکید قرار داد.
    «مولدسازی دارایی‌های دولت در استان‌ها» از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهوری بود که رئیسی از آن به عنوان روشی برای تامین منابع مورد نیاز طرح های عمرانی یاد کرد و خواستار پیگیری جدی آن در جهت تامین منابع لازم برای رونق تولید و رشد اقتصادی شد. رئیسی تاکید کرد: در موضوع مولدسازی دارایی‌های راکد دولت، من آمار اقدام می‌خواهم نه آمار تعداد جلسات!
    رئیس جمهور از مسکن نیز به عنوان نیاز اصلی مردم به ویژه زوج های جوان یاد کرد و با اشاره به نیاز کشور و قانون مصوب و وعده دولت در تأمین مسکن مورد نیاز اقشار مختلف جامعه، همه دستگاه‌ها را به پیگیری اجرای قانون و برنامه‌های دولت در این حوزه فرا خواند.
     رئیسی همچنین رئیس شورای پول و اعتبار و وزیر راه و شهرسازی را مأمور کرد، تجدیدنظر و اصلاح سود مربوط به تسهیلات مسکن را در این شورا بررسی و پیگیری کنند.
    رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به موضوع «عزل و نصب‌ مدیران استانی» اشاره کرد و متذکر شد: وزرا در عزل و نصب مدیران با استانداران مشورت کنند، اما مسئولیت شرعی و قانونی عزل و نصب‌ها با مدیر عالی است و اگر مدیری تحت فشار و اصرار دیگران تصمیم گرفت این از ضعف خودش است و ما این ضعف را نمی‌پسندیم!
     «اقتصاد دریا» و «اقتصاد معدن» از دیگر تأکیدات رئیس جمهور در نشست مشترک هیئت دولت با استانداران بود و  رئیسی تأکید کرد: باید با نگاهی جامع‌نگر به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که اقتصاد دریا رونق بگیرد و در کنار ظرفیت‌های معدنی، شاهد توسعه استان‌ها و رفع مشکل اشتغال و معیشت مردم باشیم.
    رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش «رضایتمندی مردم» را در گرو عمل دولت به وعده‌هایش دانست و یکی از وعده‌های دولت را «برخورد با مفاسد و ناکارآمدی‌ها» عنوان کرد و اظهار داشت: کوچکترین فساد و ناکارآمدی نباید در این دولت تحمل شود و مدیران پیش از هر کسی باید انگیزه برخورد با فساد و ناکارآمدی را داشته باشند.
    رئیسی افزود: فساد، روابط ناسالم اداری، رشوه و پارتی‌بازی اعتماد مردم را از دولت سلب می‌کند و مردم انتظار دارند دولتی که مدعی مبارزه با فساد و اجرای عدالت و مردم‌داری است، کوچکترین فساد و تخلف را برنتابد.
    رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع عدالت در پرداخت حقوق کارکنان دولت اشاره کرد و با توجه به نظرات برخی استانداران در این زمینه، وزیر کشور و روسای سازمان‌های برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی را مأمور کرد ضمن بررسی گزارش‌های استانداران ظرف 2 هفته پیشنهاد خود را برای عدالت در پرداخت‌ها ارائه کنند.
    رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دولت سیزدهم از کنار هیچ مشکل و مسئله‌ای عبور نمی‌کند و خود را قادر به «حل مسائل کشور» می‌داند، اظهار داشت: راه‌حل همه مسائل در داخل کشور است و باور داریم مسائل و چالش‌ها به دست توانای مردم برطرف می‌شود و برای حل هیچ مسئله‌ای چشم به بیگانه نداریم.