سرمقاله

حال ورزش خوب نیست! / حجت اله اکبرآبادی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 11810  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 13 تیر 1402
    در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شد؛
    رونمایی از خودرو فرماندهی عملیات و ارتباطات مدیریت بحران
    آیین رونمایی از خودرو فرماندهی عملیات و ارتباطات مدیریت بحران و الحاق آن به ناوگان خودرویی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد . این مراسم با حضور مدیر امور فنی، مدیر عملیات، رییس H.S.E ، رییس حراست،رییس فناوری اطلاعات و ارتباطات،رییس عملیات بهره برداری،رییس نگهداری و تعمیرات،رییس تعمیرات خطوط لوله و کارشناسان اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار گردید .
    رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات طی سخنانی ضمن تشریح قابلیت های این خودرو گفت : در این خودرو تجهیزات برقراری ارتباط تلفنی و ماهواره ای V.Sat ، ارتباط تلفنی 3 شماره ای دیجیتال ( پکس ) با مرکز مخابرات شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان و ستاد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پیش بینی و نصب گردیده است .
    رضا فتحی افزود: همچنین بستر 2 خط مجزا جهت ارسال و یک خط دریافت فکس نیز پیش بینی و نصب گردیده است .
    وی ادامه داد: در طرح توسعه ای و افزایش قابلیت های این خودرو، تجهیزات برقراری ارتباط با تلفن همراه و خطوط تلفن ثابت شهری و شرکتی، سیستم ارتباط VHF و دستگاه تقویت کننده ارتباط بی سیم و تلفن همراه بزودی نصب و عملیاتی می گردد .
    وی اظهار داشت: در این خودرو علاوه بر تجهیزات ارتباطی عنوان شده امکاناتی نظیر سیستم خنک کننده و سرمایشی ، یخچال ، میز کنفرانس 6 نفره و موتور برق گازوییلی برای تأمین برق 220 ولت ادوات و تجهیزات پیش بینی و تعبیه شده است .
    وی در خاتمه ضمن تشکر از مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مدیرعامل محترم شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، از حُسن نیت و توجه آقای رضایی رییس فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در تأمین و تخصیص این خودرو ویژه و کاربردی به شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان تقدیر و تشکر نمود .
    فرید غلامی حموله رییس بهداشت ، ایمنی ، محیط زیست و پدافند غیرعامل نیز طی سخنانی ضمن اشاره به پهنه جغرافیایی و عملیاتی وسیع شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و قرار گیری برخی از تأسیسات صنعتی و فرآورشی این شرکت در مناطق کوهستانی و سخت گذر گفت: تأمین و تخصیص این خودرو بخشی از نیازهای عملیاتی و برقراری ارتباط پایدار را در وقوع بحران با مراکز مربوطه را تأمین و مرتفع می نماید .
    لازم به ذکر است شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از 5 شرکت بهره بردار تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب می باشد که در گستره ای جغرافیایی به طول 410 کیلومتر و وسعت 22000 کیلومتر مربع وظیفه راهبری و مدیریت میادین نفت و گاز واقع در شمال استان خوزستان و بخش هایی از استان های لرستان و ایلام را بر عهده دارد .
    واقع شدن تأسیسات صنعتی و فرآورشی این شرکت در مناطق کوهستانی و سخت گذر که اغلب دارای نقاط کور متعدد رادیویی و ارتباطی می باشند و همچنین قرار گیری رودخانه های پرآب و دایمی کشور نظیر کارون،دز،کرخه،کشکان،کرخه،بالارود و دریاچه سدهای مسجدسلیمان،شهید عباسپور،بالارود،دز و کرخه و همچنین مناطق حفاظت شده محیط زیستی نظیر جنگل های پارک ملی دز و منطقه حفاظت شده رهدار و کُرایی بر اهمیت حضور فوری و موثر در هرگونه بحران احتمالی و ایجاد ارتباط پایدار و تثبیت شده میان فرماندهی و مدیریت بحران با کانون بحران را افزوده و نقش پر رنگ این خودرو را در این خصوص نمایان می سازد .