سرمقاله

بازارخودرو؛ دست ما کوتاه و خرما بر نخیل! / حجت اله اکبرآبادی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12103  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 19 تیر 1402
    رئیس مجلس مطرح کرد
    مالیات‌های سنگین و مضاعفی بر دلالی‌ها گذاشتیم
    محمدباقر قالیباف در نشست با جمعی از هم‌رزمان دفاع مقدس و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وقتی به مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص مجلس نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم ایشان به شاخص‌ها نگاه می‌کنند و به برآیند خروجی عملکرد مجلس توجه دارند. گاهی نگاه ما به مصداق‌هاست. مثلاً یک آقایی یک حرفی در مجلس زده یا مرتکب خطایی شده و این خطا را به حساب تمام مجلس می‌گذاریم. مشخص است این دو شاخص در قضاوت کاملاً باهم متفاوت است.
    وی افزود: ما نمی‌توانیم عمل یک یا چند نفر را در یک مجموعۀ ۲۹۰نفری به حساب برآِیند عملکرد کل مجلس بگذاریم و بگوییم این مجلس انقلابی نیست.
    رئیس مجلس گفت: مأموریت اصلی مجلس قانون‌گذاری است. در هر کجا که بودم، سعی کردم ارتباط با مردم را قطع نکنم. همیشه بعد سخنرانی‌ها می‌مانم تا صحبت‌های مردم را بشنوم. مردم می‌گویند شما در مجلس چه کردید؟ وضع قانون که نشد کار! بگویید برای معیشت چه کردید. باید در نظر گرفت وظیفۀ من به‌عنوان نمایندۀ مردم اجرای قانون نیست.
    رئیس مجلس گفت: پس از قانون مجلس یازدهم، هر کسی بخواهد هر شغلی راه بیندازد، از دو حالت خارج نیست. یک پنجرۀ واحدی درست شده است و همۀ دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی باید به این پنجره بیایند.
    قالیباف ادامه داد: یکی از قانون‌های مهمی که در مجلس تصویب شد، که پیش‌تر چند بار آمده بود و تصویب نشده بود، زیرا مخالفان این قانون صدای بسیار بلندی دارند، قانون مالیات بر سوداگری است. مجلس یازدهم برخلاف منافع مافیای دلالی در کشور قانون مالیات بر سوداگری را با شجاعت تصویب کرد و در مجلس یازدهم، مالیات‌های سنگین و مضاعفی بر دلالی‌ها گذاشته شد.