سرمقاله

بازارخودرو؛ دست ما کوتاه و خرما بر نخیل! / حجت اله اکبرآبادی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12166  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 19 تیر 1402
    مدیر عامل اینستاگرام:
    تردز جایی برای سیاست و اخبار نیست!
    به گفته‌ی رئیس اینستاگرام هدف تردز چیزی فراتر از فضای منفی اخبار و سیاست است...
    شبکه اجتماعی جدید متا یا همان «تردز» که اخیرا در دسترس عموم قرار گرفته، همچنان اخبار و حواشی زیادی پیرامون خود می‌بیند. در همین راستا، آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام هم درمورد نوع محتوایی که در آن منتشر می‌شود اظهار نظر کرده است.
    وی طی یک پرسش و پاسخ که در اپلیکیشن تردز انجام شد، اظهار داشت که فضای تردز «قرار نیست به صورت جدی به اخبار منفی و سیاست» بپردازد. او در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگارThe Verge عنوان کرد که اقدامات لازم اطلاعاتی برای امنیت، فضای منفی و ریسک‌های متعددی که با سیاست و اخبار جدی همراه هستند ارزش مشارکت جهت افزایش درآمد را ندارند:
    ما حتی بیشتر از حد نیاز خود جوامع شگفت انگیزی متشکل از ورزش، موسیقی، فشن، بلاگ‌های زیبایی، سرگرمی و.. داریم. با وجود این‌ها نیاز نداریم تا این پلتفرم را با فضای سیاسی و اخبار جدی پر کنیم.
    همچنین آقای موسری در ادامه سخنان خود افزود که تردز مانند فیسبوک «میزان اخبار سیاسی موجود در اپ را کم نمی‌کند:»
    راستش را بخواهید به عقیده من ما در سال ۲۰۱۰ به کاربران خود قول‌های زیادی دادیم که شاید نتوانستیم خوب آن‌ها را اجرا کنیم. قرار نیست این اشتباه را بار دیگر با تردز تکرار کنیم.
    این اقدام متا دور از ذهن نیست و این شرکت در سال‌های اخیر به طور جدی تلاش کرده تا اپ‌های خود را تا حد زیادی سیاست‌زدایی کند. برای مثال چندی پیش در نرم افزار فیس‌بوک میزان محتوای سیاسی که برای هر کاربر نمایش داده می‌شد به طور جدی کاهش پیدا کرد. همچنین این شرکت در جواب یکی از قوانین کانادا که مربوط به پرداخت مبلغی برای بخش اخبار خود بود اظهار کرد که به زودی این بخش را برای کشور کانادا حذف می‌کند.
    با توجه به اوضاع بد توییتر بعد از عوض شدن مالکیت آن، یکی از اهداف مشخص تردز گرفتن جایگاه توییتر نزد کاربران است. با این حال به عقیده آقای موسری و مارک زاکربرگ، این شبکه اجتمایی هدف بسیار بالاتری را دنبال می‌کند و دنبال جذب ۱ میلیارد کاربر است. موسری در این باره می‌گوید: هدف ما این نیست که جای توییتر را بگیریم. هدف ما این است که یک میدان عمومی برای خرده جوامع موجود در اینستاگرام بسازیم؛ جوامعی که نتوانستند جایی برای خود در شبکه‌هایی مانند توییتر پیدا کنند. ما به دنبال فضای گفت‌گو هستیم اما نه فضایی به خشمگینی توئیتر.
    تردز از زمان انتشار خود توانسته تا مخاطب‌های زیادی را به سمت خود جذب کند و تا کنون حدود ۱۰۰ میلیون نفر در این شبکه اجتمایی ثبت‌نام کرده‌ند. البته اتمسفر موجود در این برنامه متفاوت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید و شبیه به توییتر نیست. در حال حاضر تنها بخش محتوایی این شبکه به صورت الگوریتمی است بیشتر محتوایی که نمایش داده می‌شود، از افرادی است که ممکن است اصلا آن‌ها را فالو نداشته باشید.
    با این‌حال، به نظر می‌رسد که سیاست کم کم دارد راه خود را به درون تردز پیدا می‌کند، به خصوص که نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستیم و بسیاری از ژورنالیست‌ها و حتی نامزد‌های انتخاباتی قرار است تا در این شبکه اجتمایی حضور پررنگ داشته باشند. با این تفاسیر باید گفت مدیرعامل اینستاگرام اگرچه حالا می‌گوید جای اخبار در تردز نیست ولی در نهایت این مردم هستند که مشخص می‌کنند در چه زمینه‌هایی در این شبکه اجتماعی صحبت کنند و بعید نیست تردز هم به جایی خشمگین مثل توییتر بدل شود!