سرمقاله

کابوس تابستان برای مستاجران ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12500  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 25 تیر 1402
    جلسه بررسی
    میزان انتشار گازهای گلخانه ای و آلاینده های هوای شركت‌های تابعه مناطق نفت خیز جنوب برگزار شد
    جلسه بررسی میزان انتشار گازهای گلخانه ای و آلاینده های هوای شرکت‌های تابعه مناطق نفت خیز جنوب برگزار شد.
    همسو با برنامه های کلان وزارت نفت برای کاهش و حذف آلاینده های زیست محیطی ، جلسه بررسی و محاسبه موجودی انتشار گازهای گلخانه ای و آلاینده های هوای شرکت های تابعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به میزبانی شرکت آغاجاری برگزار شد.
    جلسه کارگروه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و آلاینده های هوای شرکت های تابعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در راستای اجرای دستورالعمل های وزارت نفت و با هدف برنامه ریزی برای کاهش و حذف آلاینده های محیط زیست با حضور کارشناسان محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و کارشناسان مدیریت های عملیات و امور فنی ( نمایندگان مرتبط با گازهای همراه ) شرکت های آغاجاری و گچساران ، به میزبانی اداره HSE شرکت آغاجاری برگزار شد.
    در این نشست تخصصی، با اشاره به اهمیت توجه به محیط زیست در توسعه پایدار و دستاوردهای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در کاهش فلرینگ به منظور نیل به این هدف زیست محیطی بر برنامه ریزی اصولی و با اتکاء به دانش روز، درجهت رفع دغدغه و نگرانی جامعه پیرامونی در خصوص آلودگی هوا تاکید شد. در این‌ جلسه با تشریح روند جمع آوری گازهای گلخانه ای و بررسی تاریخچه گازهای تولیدی و ارسالی به مشعل در مناطق نفت خیز جنوب تدابیر فنی لازم جهت کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی و مقایسه گازسوزی شرکت های تابعه مناطق نفت خیز جنوب برررسی گردید.
    در ادامه این‌نشست تخصصی ، عملکرد شرکت های آغاجاری و گچساران در حوزه فلرینگ و تولید گازهای گلخانه ای ، راه کارهای کاهش آن و نیز ارائه دستورالعمل های جدید با مقایسه آماری میزان تولید نفت و گاز و گازهای سوخته شده در واحدها و تاسیسات به تفکیک بررسی ، راستی آزمایی و صحت سنجی گردید.