سرمقاله

کابوس تابستان برای مستاجران ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12530  |  صفحه ۱۱ | فرهنگ و هنر  |  تاریخ: 25 تیر 1402
    درخواست چین برای لغو تحریم های ایران
    نماینده چین در ژنو در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل ضمن محکوم کردن اقدام به قرآن‌سوزی در سوئد، از آمریکا خواست که تحریم‌های یک‌جانبه را علیه کشورهایی از جمله ایران متوقف کند. به گزارش ایسنا، شبکه سی‌جی‌تی‌ان چین گزارش داد که این کشور در پنجاه‌وسومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل که روز جمعه به پایان رسید، به دفاع از منافع کشورهای در حال توسعه و حمایت از چند جانبه‌گرایی پرداخت.
    سی‌جی‌تی‌ان در ادامه اشاره کرد که طبق گفته چن شو، نماینده دائمی سازمان ملل در ژنو و دفاتر بین‌المللی در سوییس، هیات‌های دیپلماتیک چینی در این نشست به طور فعالانه پیشنهاداتی را در این باره مطرح و مواضع خود را درباره مسائل مربوط به منافع مشترک کشورهای در حال توسعه تشریح کردند. او همچنین گفت که دیپلمات‌های چینی از بی‌طرفی و عدالت جهانی دفاع کردند و با حمایت کشورهای جهان،‌ به ویژه کشورهای در حال توسعه مواجه شدند.
    طبق این گزارش، چین در مواجهه با چالش‌های متعدد جهانی، از جمله مناقشات منطقه‌ای، رقابت‌های تنگاتنگ ژئوپلیتیکی و رکود اقتصادی، این نشست را بستری اصلی برای شنیده شدن صدای کشورهای در حال توسعه، تشریح دستاوردهای چین در زمینه حقوق بشر، پیشبرد چندجانبه‌گرایی واقعی و بهبود نظارت جهانی بر حقوق بشر دانست.
    در ادامه این مطلب آمده است: چین در این نشست خواستار متوقف شدن عملیات نظامی از سوی آمریکا و انگلیس و کمک‌های مالی بیشتر آن‌ها به سوریه شد. هیات دیپلماتیک این کشور همچنین از آمریکا خواست که تحریم‌های یک‌جانبه را علیه ونزوئلا، افغانستان، ایران و دیگر کشورهای متوقف کند.