سرمقاله

لطفا با آب بازی نکنیم، ایران تشنه است! ‪/‬ حجت اله اکبرآبادی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام جزییات بسته‌های رومینگی همراه اول ویژه عرفه تا اربعین بسته‌های رومینگ همراه اول ویژه ایام عرفه تا اربعین، برای استفاده در کشور عراق اعلام شد.
  • فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان ایرانسل ویژه انتخابات
  • تماشا و پیش‌بینی مسابقات یورو ۲۰۲۴ از لنز ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12570  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 26 تیر 1402
    گذر فرهنگی هشتگرد با تکیه بر ایده های صاحبنظران بنا خواهد شد
    جلسه بررسی طرح پیشنهادی گذر فرهنگی هشتگرد با حضور مهندس مؤیدی رئیس شورای اسلامی شهر ، مهندس کاشف رئیس کمیسیون فرهنگی ، مهندس رئیسی شهردار هشتگرد ، معاونین و جمعی از مسئولین واحدهای شهرداری برگزار شد . مؤیدی در این جلسه با تقدیر از برنامه های مستمر کمیسیون فرهنگی در زمینه بزرگداشت ایام ملی و مذهبی با محوریت امام جمعه معزز شهرستان ، راه اندازی خانه فرهنگ ، تعامل با دستگاه‌های فرهنگی ، هیئات مذهبی و تشکل‌های مردمی ، احداث گذر فرهنگی را یکی از زیرساختهای مورد نیاز شهر دانست .
    وی گفت : گذر فرهنگی که با جلب نظرات و ایده های صاحبنظران با اعتبارات شهرداری در حال احداث است می تواند مرجعی برای معرفی جامع و کامل شهر ، مشاهیر و بزرگان و محلی برای حضور اهل فرهنگ و هنر باشد . رئیس شورا افزود : اولین گذر فرهنگی هشتگرد که در دستور کار شهرداری قرار دارد می بایست بصورت کامل و جامع در برگیرنده پیشینه غنی ایرانی و اسلامی ، مشاهیر ، خواستگاه های تاریخی و ... بوده و برای تحقق این موضوع از اقدامات بدون کارشناسی و سلیقه ای پرهیز گردد .
    کاشف رئیس کمیسیون فرهنگی شورا به تعامل و همفکری با دستگاه‌های فرهنگی ، هنرمندان ، اساتید دانشگاه ها و دانشجویان ، فرهنگیان و سایر اقشار جامعه در تکمیل بخشهای گذر فرهنگی اشاره کرد و از کلیه صاحبنظران دعوت نمود تا نظرات و ایده های خود را به حوزه فرهنگی شهرداری ارایه نمایند .
    وی گفت : از ماهها قبل فراخوانی نیز برای دریافت این ایده ها منتشر گردیده و کارگروهی با حضور اندیشمندان در این زمینه تشکیل و جلسات متعدد نیز برگزار شده است .
    رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با تقدیر از تلاشهای شهردار هشتگرد ، ضمن تقدیر از سایر اقدامات در زمینه های عمرانی و خدماتی ، به اهمیت گذر فرهنگی این شهر بعنوان پروژه ای ماندگار اشاره کرد که تاکنون مراحل مختلف احداث آن اعم از جانمایی ، طراحی اولیه ، تحقیقات و پژوهش ، تشکیل کارگروه تخصصی و جلسات مستمر آن طبق زمانبندی اولیه در حال انجام است و به زودی عملیات اجرایی آن اعم از اقدامات میدانی و کارگاهی به طور همزمان و موازی انجام خواهد شد . رئیسی شهردار هشتگرد ، حمایت‌های رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر را از برنامه های پیشنهادی شهرداری موجب دلگرمی کارکنان و تسریع در امورات دانست . وی گفت : فلسفه وجودی شورا که مستقیما توسط مردم انتخاب می گردد سبب گردیده تا ارتباطی دو سویه بین شهروندان و مدیریت شهری برقرار و این ارتباط زمینه ساز عمران ، آبادانی و توسعه شهر خواهد بود . وی تلاش شبانه روزی معاونین ، مسؤلین واحد‌ها و کارکنان شهرداری ، فعالسازی کمیسیون‌های تخصصی با حضور اعضای محترم شورا ، اقدامات بزرگ در زیباسازی نمای بصری شهر ، بهسازی بوستانها ، آسفالت معابر ، احداث ابنیه مورد نیاز ، ساماندهی خدمات شهری ، اجرای برنامه های فرهنگی و ارتباط موثر با اصحاب رسانه را نتیجه همدلی و حمایت رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر دانست . رئیسی در ادامه بر رعایت اصول فنی در اجرای پروژه های عمرانی ، رعایت زمانبندی ، حفظ بیت المال ، تلاش برای تحقق بودجه و همچنین آماده سازی پروژه ها برای افتتاح در هفته دولت تاکید کرد.