سرمقاله

آیا کنترل تورم امکانپذیر است؟ / پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12687  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 28 تیر 1402
    رئیسی در کهگیلویه و بویراحمد:
    تحول‌خواهی از ضرورت‌ها و اقتضای امروز انقلاب است
    رئیس جمهور تحول‌خواهی را از ضرورت‌های مهم امروز کشور دانست و تأکید کرد: همه مدیران باید با نگاه تحولی و با انگیزه تلاش کنند تا در حوزه‌هایی که کارها عقب مانده و موجب بروز مشکل و رنج برای مردم شده تلاش مضاعف داشته باشند.
    به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در ادامه دومین سفر دولت مردمی به کهگیلویه و بویراحمد در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور فعالان اقتصادی برگزار شد، حضور با معنا و شکوهمند مردم این خطه در استقبال از دولتمردان را مسئولیت‌آور دانست و همه همکاران دولت را مکلف کرد با تلاش مضاعف و بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم منطقه، در جهت حل مشکلات و رفاه حال مردم تلاش مضاعف کنند.
    رئیس جمهور گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد به برکت انقلاب و نظام اسلامی کارهای بسیاری شده که انصاف حکم می‌کند از زحمات انجام شده قدردانی شود، اما کاستی‌هایی نیز وجود دارد که باید با تلاش بی‌وقفه برای رفع آنها گام برداشت.
    وی هویت فرهنگی استان را از سرمایه‌های این منطقه عنوان کرد و متذکر شد: حفظ و ارتقای این سرمایه عظیم برعهده همه دست‌اندرکاران به‌ویژه مرزبانان فرهنگی است.
    وی تصریح کرد: تفاوت مدیریت در نظام اسلامی با دیگر نظام‌ها در این است که مدیران خود را در محضر خدا ببینند و خود را پاسخگو به حضرت حق بدانند و برای رضای او اقتضای مدیریت و مسئولیت را انجام دهند.
    رئیس جمهور گفت: کارهای مهم و سخت نیازمند اراده جدی و شجاعت و استقامت و پایداری و پای‌کار بودن است و گر نه همه می‌توانند در مسیر هموار به راحتی حرکت کنند و هنر مدیریت این است که با عزم و اراده مسیرهای پیچ در پیچ را هموار کرده و کار را به نتیجه رساند.
    رئیسی با بیان اینکه کار اداری معمول و جلسه گذاشتن و صورت‌جلسه نوشتن محصولی مهم و قابل عرضه ارائه نمی‌دهد، اظهار داشت: در خیلی از استان‌ها، طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام وجود دارد که نشان می‌دهد، کارها در زمان خودش انجام نشده یا به خوبی پیگیری نشده‌اند.
    وی با اشاره به برخی بهانه‌تراشی‌های گذشته که به نتیجه نرسیدن کارها را به نبود اعتبارات مربوط می‌کردند، اظهار داشت: بالاترین سهم در به سامان رسیدن کارها سهم مدیریت است و چه بسیار که اعتبارات بوده اما به دلیل عدم مدیریت کاری صورت نگرفته و از آن‌سو کارهایی با حداقل اعتبارات به سامان رسیده‌اند.
    رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز پیشرفت‌های زیادی در کشور شده که افتخارآمیز است، تصریح کرد: در برخی حوزه‌ها پیشرفت کافی نداشتیم و عقب‌ماندگی داریم که این عقب‌ماندگی‌ها با همت و برنامه‌ریزی درست و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برطرف می‌شود.
    رئیس جمهور در همین خصوص به سفر اخیر خود به آفریقا اشاره کرد و گفت: در آفریقا با وجود امکانات محدود کارهای زیادی شده که نشان می‌دهد از ظرفیت‌ها بهترین استفاده را برای حل مشکلات و رشد اقتصاد کرده‌اند و خیلی از کشورهای دنیا هستند که سرمایه اندک دارند، اما با اراده و کار و تلاش نتایج خوبی گرفتند.
    وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیش‌بینی رشد ۸ درصدی اقتصاد در سیاست‌های برنامه هفتم توسعه، رمز دستیابی به این هدف را افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری در کشور دانست و تأکید کرد: بدون تضمین سرمایه و سود و رفع موانع اداری از مقابل سرمایه‌گذاران، نمی‌شود سرمایه‌گذاری را افزایش داد لذا باید در این خصوص تدبیر و برنامه‌ریزی کرد.
    رئیس جمهور افزود: مسئله اصلی برای ما باید خدمت به مردم باشد و احساس کنیم شرایط ما عادی نیست و باید برای رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری شب و روز نشناسیم.
    دکتر رئیسی اظهار داشت: دشمن نمی‌خواهد ما به رشد اقتصادی برسیم و نظام اداری کارآمد داشته باشیم و همواره در مسیر ما سنگ‌اندازی می‌کند. اگر دشمن را مقابل خود نبینیم و کار جهادی انجام ندهیم، فرصت‌ها را از دست می‌دهیم و به اهداف خود نمی‌رسیم.
    رئیس جمهوری تحول‌خواهی را از ضرورت‌های مهم امروز کشور دانست و تأکید کرد: همه مدیران باید با نگاه تحولی و با انگیزه تلاش کنند تا در حوزه‌هایی که کارها عقب مانده و موجب بروز مشکل و رنج برای مردم شده تلاش مضاعف داشته باشند.
    رئیسی ادامه داد: انتظار مردم از ما این است که با نگاه تحولی کارها را پیش ببریم و به گذران زمان راضی نشویم و به شرایط موجود تن ندهیم و برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش بی‌وقفه کنیم.