سرمقاله

اقتصاد ذینفعانه، مخل توسعه اقتصادی ‌/ پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 12981  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 03 مرداد 1402
    آمادگی ایران برای صادرات رادیوداروها به ترکیه
    حجابی کرلانگیچ، سفیر ترکیه در ایران، با معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
    در جریان این دیدار، رییس سازمان انرژی اتمی ضمن خوشامدگویی به سفیر جمهوری ترکیه در ایران اظهار کرد: دشمنان به دنبال آسیب زدن به روابط ما هستند؛ هرچند با هوشیاری و همکاری‌های متقابل توانسته‌ایم روابط صمیمانه‌ای داشته باشیم و باید با توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های گوناگون، سطح روابط را گسترش داده و در بخش‌های مختلف تعمیق بخشیم.
    وی خطاب به سفیر ترکیه در ایران که به تازگی کار خود را به عنوان سفیر این کشور آغاز کرده است، اظهار کرد: با توجه به تجارب پیشین دو کشور انتظار می‌رود شاهد همکاری‌های مجدد در زمینه صادرات رادیوداروهای ایرانی به ترکیه باشیم.
    معاون رییس جمهور با ابزار خوشحالی از پیوستن ترکیه به کشورهای دارنده نیروگاه اتمی، خاطرنشان کرد: با توجه به تجارب ما در زمینه ساخت و نگهداری از نیروگاه اتمی، اکنون آماده همکاری با کشور ترکیه در آموزش نیروی متخصص هسته‌ای هستیم و می‌توانیم تجارب شرکت‌های زیرمجموعه سازمان انرژی اتمی ایران در زمینه بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات این نیروگاه‌ها را در اختیار ترکیه قرار دهیم.
    حجابی کرلانگیچ، سفیر ترکیه در ایران نیز  با اشاره به اشتراکات و مناسبات تاریخی و فرهنگی میان دو کشور عنوان کرد: موضع‌گیری ترکیه در زمینه استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای مشخص است و جمهوری ترکیه از حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای توسط کشورهای مختلف از جمله ایران حمایت می‌کند.
    سفیر ترکیه در ایران در خصوص تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و برخی کشورها گفت: تحریم‌های یک جانبه به ضرر جامعه بین‌المللی و مردم منطقه است.