سرمقاله

اقتصاد ذینفعانه، مخل توسعه اقتصادی ‌/ پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • افتتاح ۱۰۱۵ اُمین سایت 5G ایرانسل توسط وزیر ارتباطات
  • رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس نهم و دهم به خبرنگار نبض بورس گفت: پایدارسازی منابع، اولویت اصلی صندوق های بازنشستگی و بیمه ای است
  • تقسیم سود 80 درصدی بابت هر سهم همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 13024  |  صفحه ۷ | بازار و سرمایه  |  تاریخ: 03 مرداد 1402
    شناسایی بیش از 57 هزار بیمار دیابتی و پرفشاری خون با اجرای خطرسنجی 10 سال
    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از شناسایی و ثبت 57 هزار و 503 بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون و ثبت در سامانه سیب با اجرای خطرسنجی 10 سال جمعیت بالای سی سال در 3 ماه نخست امسال خبر داد و گفت: 16 هزار و 311 نفر از این تعداد مبتلا به دیابت و 41 هزار و 192 نفر مبتلا به پرفشاری خون بوده اند.
    دکتر محمدرضا اکبری در گفت و گو با وبدا؛ با بیان اینکه شناسایی و کنترل این بیماری ها نقش موثری در بروز بیماری های قلبی و عروقی، سکته های مغزی و سایر بیماری ها دارد، افزود: طرح خطرسنجی افراد بالای 30 سال به صورت رایگان در تمام مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت انجام و افراد مستعد به ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی شناسایی می شوند.
    وی با اشاره به اینکه شناسایی و کنترل این بیماری ها موجب کاهش هزینه های درمان و عوارض ناشی از آن می شود، اعلام کرد: بر اساس ارزیابی میزان خطر ده ساله سکته های قلبی و مغزی کشنده و غیر کشنده ،احتمال آن به صورت درصد امشخص می شود، پس از تعیین احتمال خطر سکته قلبی و مغزی اقدامات مداخله ای لازم توسط تیم سلامت از جمله آموزش ،درمان و اصلاح سبک زندگی جهت کاهش ریسک انجام خواهد شد.
    وی افزود: بنابراین توصیه می شود برای انجام خطرسنجی، هر چه سریع تر به پایگاه سلامت محله خود مراجعه کنید تا وضعیت سلامت شما توسط مراقب سلامت بررسی شود.
    وی یادآوری کرد: با انجام خطرسنجی عوامل خطر متعددی نظیر: میزان قند خون و کلسترول و فشارخون، استعمال دخانیات ،تن سنجی ،وضعبت تغذیه و...... بررسی خواهد شد. همچنین در خدمت خطرسنجی وضعیت فرد از نظر ابتلا به دیابت و فشار خون نیز بررسی خواهد شد و بیماران شناسایی شده به صورت سه ماهه توسط پزشک و ماهانه توسط بهورز یا مراقب سلامت مراقبت خواهند شد و به صورت فعال مورد پیگیری قرار خواهند گرفت.