سرمقاله

اقتصاد ذینفعانه، مخل توسعه اقتصادی ‌/ پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • افتتاح ۱۰۱۵ اُمین سایت 5G ایرانسل توسط وزیر ارتباطات
  • رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس نهم و دهم به خبرنگار نبض بورس گفت: پایدارسازی منابع، اولویت اصلی صندوق های بازنشستگی و بیمه ای است
  • تقسیم سود 80 درصدی بابت هر سهم همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 13028  |  صفحه ۷ | بازار و سرمایه  |  تاریخ: 03 مرداد 1402
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد
    حذف ۷۵ نقطه پرتصادف راههای آذربایجان شرقی
    آذربایجان شرقی - فلاح: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال به طرح های حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر اخیر رئیس جمهور و هیات دولت به استان آذربایجان شرقی اختصاص یافت.
    اورجعلی علیزاده در جلسه مدیران شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با اعلام این خبر افزود: این میزان اعتبار به پروژه های اجرای آسفالت، حذف ۷۵ نقطه پرتصادف راههای استان، خط کشی و ارتقای ایمنی جاده ها، تکمیل پلهای در دست احداث شهرستانهای اهر، مراغه، آذرشهر، مرند، میانه، گردنه المجی کلیبر و ورودی کلیبر، تعمیرات پلهای بزرگ سطح استان، تکمیل پل شهرک سرمایه گذاری خارجی، تکمیل پل خروجی سردرود، تکمیل آزادراه تبریز - زنجان، تکمیل شش خطه نمودن آزادراه شهید کسایی تبریز، تکمیل راه اصلی مرزی جلفا - خداآفرین، مرند - جلفا، مرند - ایواوغلی، محور میانه - ترک و بهسازی راه های روستایی اختصاص یافته است.
    علیزاده گفت: طرح مشارکتی تعریض بزرگراه شهید کسایی تبریز از مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به استان با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان در حال اجرا است. وی اظهار کرد: عملیات اجرایی تعریض باند شمالی بزرگراه شهید کسایی از مبدا پل دیزل آباد تا پل شهید یاغچیان به طول ۱۶ کیلومتر و عرض ۶ متر با هدف سه خطه کردن این باند و کاهش بار ترافیکی این مسیر اجرا می شود.
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه اجرای این طرح با سرعت در حال انجام است، افزود: هم اکنون عملیات خاکی اجرای طرح تعریض این بزرگراه به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
    در ادامه مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، راه آهن بستان آباد - خاوران را نقطه عطفی از نظر طراحی و اجرا در بومی سازی و استفاده از تولیدات داخلی در احداث شبکه ریلی دانست و گفت: برای اولین بار تمامی ادوات زیرسازی و روسازی استفاده شده در این مسیر تولید داخل است که موجب کاهش ۶۰ درصد از هزینه ها شده است. در ادامه مدیرکل آزمایش فنی و مکانیک خاک استان با نقش آفرینی تاثیرگذار شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارتقاء کیفی عملیات احداث پروژه راه آهن بستان‌آباد _ تبریز و ارائه خدمت بیش از ۱۵۲ هزار مورد آزمایش فنی و تخصصی توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان آذربایجان شرقی، این پروژه مهم ریلی کشور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز در این جلسه از افتتاح ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خبر داد و افزود: در کل مساکن مهر طی سال های گذشته ۸ هزار هکتار زمین تامین شد اما تا امروز بیش از ۳۲ هزار هکتار یعنی تقریبا ۴ برابر مسکن مهر زمین برای نهضت ملی مسکن تامین شده است.
    این جلسه با حضور تمامی مدیران شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.