صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • برگزاری سی‌ودومین کنفرانس بین‌المللی برق با مشارکت همراه اول
  • برگزاری کنفرانس SCIoT 2024 با حمایت همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 13526  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 16 مرداد 1402
    چه نسل‌هایی از قلم اس پن با گلکسی زد فولد ۵ کار می‌کنند؟
    جدیدترین گوشی تاشوی سامسونگ همانند نسل پیشین خود، پشتیبانی از قلم اس پن را به همراه دارد؛ اما چه نسخه‌هایی از قلم اس پن با این گوشی کار می‌کنند؟ اضافه کردن پشتیبانی از قلم‌های اس پن به سری گلکسی زد فولد، یکی از بهترین نوآوری‌های شرکت سامسونگ در سال‌های اخیر است. گوشی‌هاش تاشو، شباهت فراوانی به تبلت‌ها دارند و ظاهر دفترچه-مانند آنها نیز کار با قلم‌های استایلس را لذت‌بخش‌تر می‌کند. بسیاری از افراد، همچنان نوت‌برداری توسط قلم را ترجیح می‌دهند و گوشی‌های سری گلکسی زد فولد بهترین گزینه‌ها برای این کار هستند.
    متاسفانه بر خلاف محصولی چون گلکسی اس ۲۳ اولترا، سامسونگ قلم اس پن را به همراه گلکسی زد فولد ۵ ارائه نمی‌دهد و کاربران باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنند. این امر، برای بسیاری از کاربران گیج کننده است؛ زیرا نسخه‌های متفاوتی از قلم اس پن در بازار وجود دارند و گلکسی زد فولد ۵ نیز از تمامی آنها پشتیبانی نمی‌کند.
    قلم‌های اس پن محصولاتی چون گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۳ اولترا، با این گوشی کار نمی‌کنند و در واقع باید گفت که پشتیبانی از تمامی اس پن‌های مخصوص گوشی‌های سری گلکسی اس یا گلکسی نوت در گلکسی زد فولد ۵ وجود ندارد.
    قلم‌های مخصوص سری زد فولد، اس پن پرو و اس پن فولد ادیشن نام دارند. قلم اس پن فولد ادیشن، در سه نسل متفاوت روانه بازار شده که هر یک از آنها مخصوص یکی از گوشی‌های گلکسی زد فولد ۳، گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فولد ۵ هستند. گلکسی زد فولد ۵ از تمامی این قلم‌ها پشتیبانی می‌کند؛ اما به توصیه سامسونگ، بهتر است که از قلم مخصوص گلکسی زد فولد ۵ استفاده کنید.
    سامسونگ همچنین برای جدیدترین گوشی تاشوی خود، از قاب تازه‌ای نیز رونمایی کرده که این قلم را درون خود جا می‌دهد. این قاب که گلکسی زد فولد ۵ اسلیم پن کیس نام گرفته است؛ نسخه‌ای جمع و جور از قلم اس پن فولد ادیشن در رنگ‌های متفاوت را به همراه دارد.
    برای جمع‌بندی، باید گفت که سامسونگ گلکسی زد فولد ۵ از تمامی نسل‌های اس پن فولد ادیشن و اس پن پرو پشتیبانی می‌کند؛ اما جهت مراقبت بیشتر از نمایشگر، بهتر است که از اس پن فولد ادیشن مخصوص این نسل استفاده کنید. همچنین اگر استفاده فراوانی از اس پن دارید؛ بد نیست که نگاهی نیز به کاور گلکسی زد فولد ۵ اسلیم پن کیس بیندازید.