سرمقاله

ندیدن نشانی از نبودن نیست / پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 13567  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 17 مرداد 1402
    مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز اعلام کرد؛
    كنترل ولو دوم تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز به بهره برداری رسید
    آذربایجان شرقی - فلاح: مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز از احداث و بهره برداری كنترل ولو دوم به موازات كنترل ولو اول در تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز خبر داد.
    فیروز خدائی با اعلام این خبر گفت: در راستای افزایش انعطاف عملیاتی و پایداری انتقال گاز و همچنین مدیریت بهینه مصرف بویژه در فصول سرد سال، كنترل ولو دوم در ایستگاه لانچر و رسیور تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.
    خدائی افزود: ابتدا و انتهای خطوط انتقال گاز اصلی برای مصارف داخلی و قرارداد با كشورهای همسایه در تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز واقع شده و این امكان را می دهد خطوط فوق الذكر را برای بهره برداری بهینه به یكدیگر متصل و از این لوپ بوجود آمده در هدایت و انتقال گاز، تامین فلو و فشار مناسب خطوط با توجه به واقع شدن در سرشاخه شبكه خطوط انتقال گاز استفاده می گردد.
    مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز اظهار داشت: بمنظور تنظیم فشار و فلوی ورودی تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز بصوردت دقیق و جلوگیری از نزدیك شدن بیش از حد به نقطه كاركرد كمپرسور و بروز پدیده سرج، لازم بود تزریق گاز بصورت كنترل شده و دقیق صورت گیرد در این راستا ایجاد كنترل ولو اول در سال 1395 اجرایی و در سال 1400 نیز بهره برداری از كنترل ولو اول آغاز شد. وی ادامه داد: با توجه به شرایط فلو و فشار گاز در فصول سرد سال و نیاز به تزریق گاز بیشتر، عملاً كنترل ولو موجود پاسخگوی نیاز نبود و باتوجه به بررسی ضرورت ایجاد كنترل ولو دوم، مقدمات اجرایی طرح فراهم و با عملیاتی شدن نصب كنترل دوم توسط همكاران عملیاتی، بهره برداری از كنترل ولو دوم نیز آغاز گردید. مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز تصریح کرد: با بهره برداری از كنترل ولو دوم ضمن پایداری انتقال گاز و انعطاف عملیاتی، در جبران افت فشار در زمانهای اوج مصرف، بحرانی و ناترازی گاز نیز كمك شایانی بعمل آمد.
    خدائی در عین حال تاكید کرد: با بهره برداری از كنترل ولو دوم، نه تنها بر عملكرد بهینه در كاهش هزینه های انتقال و تقویت گاز تاثیر مثبتی داشته، در كاهش كاركرد سایر تاسیسات تقویت فشار گاز منطقه به سبب مدیریت فلوی و تقویت فشار نیز موثر بوده و از فرسایش ماشین های دوار (كمپرسور و توربین) نیز جلوگیری خواهد کرد.