سرمقاله

تهران – واشنگتن؛ توافق بر سر چه؟ / جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • ایرانسل حامی دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی
  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14029  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 25 مرداد 1402
    به پایان پنجره تابستانی نقل و انتقالات فوتبال ایران نزدیک می‌شویم
    معادله‌های حل نشده
    با نزدیک شدن به پایان پنجره تابستانی نقل و انتقالات فوتبال ایران، همچنان چند معادله حل نشده باقی مانده است.
    به گزارش ایلنا، نقل و انتقالات تابستانی جابه‌جایی‌های بزرگی در خود جای داد و البته هنوز هم هستند بازیکنانی که تیم بعدی خود را انتخاب نکرده‌اند. در فوتبال ایران هم لژیونرهای مطرح و اسم و رسم‌دار با تیمی به توافق نرسیدند‌ و تمام پیشنهادهای ریز و درشت خود را تا امروز رد کرده‌اند. امیر عابدزاده و سامان قدوس نام این دو لژیونر است. رایان تفضلی هم یکی دیگر از این بازیکنان مطرح است که با باشگاهی قرارداد امضا نکرده و اکنون بازیکن آزاد محسوب می‌شود. یاسین سلمانی و عارف غلامی هم هر چند مثل سه نفر اول ستاره‌های بزرگی نیستند اما آنها هم همچنان منتظر پیشنهادی مهم مانده‌اند تا پای برگه قرارداد را امضا بزنند.
    امیر عابدزاده
    بعد از دو فصل بازی برای پونفرادینا در لیگ یک اسپانیا، امیر عابدزاده با پایان قراردادش بازیکن آزاد محسوب می‌شود. او با باشگاه‌های بسیاری مذاکره کرده اما هنوز به توافقی نرسیده. در اسپانیا چندین تیم همچنان پیگیر جذب امیر هستند و او از لیگ‌های دیگری در اروپا هم پیشنهاد بازی دریافت کرده اما می‌خواهد بهترین انتخاب ممکن را انجام بدهد. در ایران هم استقلال سفت و سخت خواهان جذب او بود اما در نهایت امیر ترجیح داد پیراهن تیم دیگری را بر تن کند. احتمالاً ظرف روزهای آینده امیر از تیم جدید خود رونمایی خواهد کرد.
    سامان قدوس
    اواخر فصل قبل بود که باشگاه برنتفورد اعلام کرد به همکاری‌اش با سامان قدوس پایان داده است. سامان سه فصل برای برنتفورد بازی کرد اما اغلب روی نیمکت نشست و بجز دوران حضور در چمپیونشیپ، اغلب روی نیمکت نشست. لوتون تاون که تازه به لیگ برتر صعود کرده و مالمو در سوئد و چند باشگاه آسیایی خواهان جذب قدوس بودند اما دستمزد بالای او باعث شده تا خیلی از تیم‌ها قید همکاری با این هافبک تکنیکی را بزنند. قدوس هم از لیگ ایران پیشنهاد داشت اما دستمزد او تقریباً یک چهارم سقف قرارداد لیگ برتری‌ها است.
    رایان تفضلی
    غول 196 سانتیمتری که سال‌ها در فوتبال انگلیس حضور داشته، قرارداد خود را با وایکامب‌واندررز تمدید نکرد و البته با هیچ یک از تیم‌های انگلیسی هم به توافق نرسید. با اینکه لیگ یک و چمپیونشیپ آغاز شده، تفضلی فعلاً تمرینات اختصاصی خود را انجام می‌دهد و عضو هیچ تیمی نیست. او علاقه دارد تا در 31 سالگی به لیگ ایران بیاید و بازی در این سطح را تجربه کند اما فعلاً خبری در این رابطه منتشر نشده است. تفضلی با تجربه سال‌ها بازی در هال سیتی، وایکامب و پتربورو، گزینه حضور در تیم ملی ایران هم بود که البته هرگز به اردو دعوت نشد.
    یاسین سلمانی
    نام او را نمی‌توان ستاره گذاشت بخصوص که فصل قبل هم اغلب روی نیمکت نشست و فرصت چندانی برای عرض اندام به دست نیاورد. سلمانی از استقلال پیشنهاد جدی داشت اما جواب منفی داد. او می‌خواهد لژیونر شود و بخت خود را در خارج از کشور آزمایش کند. باید دید آیا پیشنهاد خوبی به دست او می‌رسد یا نه؟
    عارف غلامی
    حدود دو هفته قبل تأکید کرد که برای بازی در تیمی خارجی به توافق رسیده و پنج روز مهلت خواسته تا شاید بتواند دوباره پیراهن استقلال را بپوشد.
    حالا نه تنها آن پنج روز تمام شده بلکه 10 روز هم از آن گذشته اما خبری از قرارداد رسمی غلامی با تیم خارجی نیست. به نظر می‌رسد غلامی به تیم خارجی نمی‌رود و همه این صحبت‌ها برای توافقی مطلوب با استقلال است.