سرمقاله

ماهمه مرده‌ایم! ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14191  |  صفحه ۱۱ | تولید و تجارت  |  تاریخ: 28 مرداد 1402
    شرکت اورگراند با 300 میلیارد دلار بدهی اعلام ورشکستگی کرد
    فروپاشی غول اقتصادی چین
    گروه اورگراند چین - که زمانی دومین شرکت املاک و مستغلات این کشور بود - روز پنجشنبه در نیویورک اعلام ورشکستگی کرد.
    به گزارش سی‌ان‌ان، این شرکت درگیر بحران بدهی ناشی از وام‌های سنگینی است که از سال 2021 گرفتار آن شده و جرقه‌ یک بحران ملکی عظیم در اقتصاد چین را برانگیخته که اثرات آن همچنان در این کشور احساس می‌شود.
    اورگراند از دادگاه نیویورک تقاضا کرده تا  تحت پوشش فصل 15 قانون حمایت از ورشکستگی داده که به دادگاه ورشکستگی ایالات متحده اجازه می دهد زمانی که پرونده ورشکستگی شرکت‌های کشور دیگری را درگیر می کند، وارد عمل شود. فصل 15 ورشکستگی برای کمک به ارتقای همکاری بین دادگاه‌های ایالات متحده، بدهکاران و دادگاه‌های سایر کشورها درگیر در روند ورشکستگی فرامرزی است. این فصل، از شرکت‌های غیرآمریکایی که در حال تغییر ساختار هستند در برابر طلبکارانی که امیدوارند از آنها شکایت کنند یا دارایی‌هایشان را در ایالات متحده بلوکه کنند، محافظت می‌کند.
    دو فرد  آگاه به این پرونده به رویترز گفته‌اند که این پرونده ماهیت رویه‌ای دارد، اما بدهکارترین شرکت املاک و مستغلات جهان با بیش از 300 میلیارد دلار بدهی باید این کار را به عنوان بخشی از فرآیند بازسازی تحت قوانین ایالات متحده انجام دهد.
    تاثیر ورشکستگی اورگراند در بخش املاک و مستغلات چین - به عنوان موتور رشد حیاتی دومین اقتصاد بزرگ جهان که 30 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می‌دهد - مدت‌هاست که مشهود است‌.اعلام بحران اورگراند در سال 2021 موجی از شوک را در بازار املاک چین ایجاد کرد و به مالکان خانه و سیستم مالی گسترده‌تر در این کشور آسیب رساند.
    نکول بدهی از سوی این شرکت پس از آن اتفاق افتاد که پکن شروع به اعمال محدودیت در برابر استقراض بیش از حد غول‌های املاک کرد که به زعم دولت، تلاشی بود برای مهار افزایش قیمت مسکن.
    به گزارش اکوایران، از زمان اعلام بحران اورگراند، چندین شرکت املاک و مستغلات بزرگ دیگر در چین، از جمله Kasia، Fantasia و Shimao Group، بدهی‌های خود را نکول کرده‌اند. اخیراً، یکی دیگر از غول‌های املاک و مستغلات چینی، کانتری گاردن، هشدار داد که «تدابیر مدیریت بدهی‌های مختلف را در نظر می‌گیرد»، که این گمانه‌زنی را تقویت می‌کند که احتمالا این شرکت در حالی که در تلاش برای جمع‌آوری پول نقد است، برای نکول بدهی خود، آماده می‌شود.