سرمقاله

ماهمه مرده‌ایم! ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14195  |  صفحه ۱۱ | تولید و تجارت  |  تاریخ: 28 مرداد 1402
    حمله پهپادی به مسکو
    وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد، یک پهپاد اوکراینی قصد حمله به اهدافی در مسکو و نواحی مجاور را داشت که توسط دفاع هوایی روسیه ساقط شد و در نزدیکی منطقه «کراسنوپرسنسکایا امبارکمنت» واقع در مسکو سقوط کرد. تلفات یا آتش سوزی ناشی از این سقوط گزارش نشده است.
    به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: حوالی ساعت چهار به وقت محلی، کی‌یف تلاش کرد تا حمله تروریستی دیگری را با استفاده از پهپاد انجام دهد و تاسیساتی را در مسکو و منطقه مسکو هدف قرار دهد.
    این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: پس از آنکه این پهپاد اوکراینی توسط دفاع هوایی روسیه مورد هدف قرار گرفت، مسیر پروازی خود را تغییر داد و روی یک ساختمان غیرمسکونی در نزدیکی «کراسنوپرسنسکایا امبارکمنت» مسکو سقوط کرد.
    سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو اوایل دیروز گزارش کرد که یک پهپاد حین پرواز به سمت مسکو ساقط شده است.
    وی افزود، قطعات این پهپاد بر روی مجتمع نمایشگاهی «اکسپوسنتر» در مرکز تجاری شهر مسکو افتاده، اما خسارت جدی به ساختمان مذکور وارد نشده است.
    سرویس‌های اضطراری به تاس گفتند که بخشی از این دیوار بیرونی این ساختمان آسیب دید.
    در فیلم تایید نشده‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، دود غلیظ خاکستری را می‌توان دید که در آسمان شب بر فراز مسکو بالا می‌رود.
    مرکز اکسپو مسکو یک فضای نمایشگاهی بزرگ است که برای کنفرانس‌ها و همایش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در کمتر از ۵ کیلومتری کرملین واقع شده است.
    تاس اعلام کرد که پروازها در فرودگاه ونوکووا مسکو نیز در پی این حادثه متوقف شدند، اما پس از مدت کوتاهی، دوباره فعالیت از سر گرفته شد.
    تا اوایل سال جاری، شهر مسکو پس از شروع جنگ اوکراین مورد حمله قرار نگرفته بود، اما در ماه‌های اخیر هدف حملات هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته است.