سرمقاله

هفته پژوهش و فناوری و چالش‌های همیشگی ‪/‬ آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 1439  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 24 آذر 1401
    تغییرات دیگری در راه است؟
    برکناری های معنادار در دولت
    گروه سیاسی- در حالی که قیمت ها در انواع بازارها ترمز بریده است و وضعیت اقتصادی آن طور که توسط دولتمردان وعده داده شده بود پیش نرفت حالا اما با تغییراتی در دولت روبرو شدیم. روز گذشته اما در یک اتفاق عجیب سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیسی صبح روز چهارشنبه ۲۳ آذر در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: احتمال تغییر برخی اعضای هیات دولت را تکذیب می‌کنم ولی چند ساعت بعد خبر برکناری خودش منتشر شد.
    اتفاقی که البته در دولت محمود احمدی نژاد هم مرسوم بود و حتی وزیر امور خارجه وقت در حال سفر خارجی و مذاکره حکم اخراجش صادر شد. حالا اما برکناری حسینی هم چیزی شبیه آن اتفاق شد. حالا قرار است ابراهیم عزیزی نماینده کرمانشاه جای او را بگیرد هرچند هنوز دلیل برکناری حسینی مشخص نشده است.
    نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی که استعفای خود از نمایندگی مجلس را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرده است به عنوان معاون پارلمانی رئیس‌‌جمهور منصوب خواهد شد.
    بنا به این گزارش، استعفای ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.
    به نوشته تسنیم قرار است عزیزی به عنوان معاون پارلمانی رئیس جمهور منصوب و جایگزین سید محمد حسینی شود.
    ابراهیم عزیزی، نماینده کرمانشاه در دوره های پنجم و یازدهم و از اعضای سابق حقوقدان شورای نگهبان است.
    وی همچنین “معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور” در دولت محمود احمدی‌نژاد بود.
    در تغییر دیگر اما ‏با حکم رئیس کل بانک مرکزی، محمد آرام به سمت معاون ارزی بانک مرکزی منصوب شد.
    به گزارش ایسنا، طبق اعلام مصطفی قمری وفا - مدیر روابط عمومی بانک مرکزی - افشین خانی از معاونت ارزی این بانک برکنار شد و با حکم صالح آبادی به سمت مشاور رئیس کل بانک مرکزی منصوب شد.
    گفتنی است؛ خانی از دی ماه ۱۴۰۰ معاون ارزی بانک مرکزی بوده است.
    همچنین دکتر آرام پیش از این مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران بوده است.
    نکته قابل توجه این است که پیش از این شایعه هایی مبنی بر تغییر رئیس کل بانک مرکزی نیز مطرح بود که خود او تکذیب کرد. اما در این بین و با شرایط پیش آمده معلوم می شود که انتقادها نسبت به چینش کابینه و سایر منصوبان دولت سیزدهم بی راه نبوده است. هرچند برخی رسانه های اصولگرا سعی دارند تا همچنان وضعیت اقتصادی پیش آمده به مسائل فرامتنی ربط دهند اما روز گذشته برخی از رسانه های اصولگرا و حامی دولت نیز به صف منتقدان دولت در نقد عملکرد اقتصادی پرداختند. موضوعی که حالا باید دید باعث به وجود آمدن اصلاحات و تغییرات گسترده در تیم اقتصادی و رویکردهای دولت خواهد شد یا خیر؟
    در هر صورت آنچه مشخص است برکناری های روز گذشته می تواند معنادار بوده و در ادامه دولت قصد داشته باشد تغییرات دیگری را رقم بزند. هر چند جایگزین های معرفی شده چندان تفاوت رویکردی با قبلی ها ندارند اما شاید بتوان امیدوار بود که هماهنگی بیشتری با سایر اجزای دولت داشته باشند.