سرمقاله

نقاط قوت و ضعف بریکس ‪/‬ محمدرضا ستاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14482  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 02 شهریور 1402
    ترکیه الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی شناسد
     رجب طیب اردوغان با ارسال پیام ویدئویی به سومین اجلاس پلتفرم سران کریمه تاکید کرد که ترکیه بر موضع به نفع حفظ تمامیت ارضی اوکراین اصرار دارد و به همین علت دوباره انتظار دارد که نریمان جلال نایب رئیس مجلس ملی تاتار کریمه و دوستان او از سوی روسیه آزاد شوند.
    به گزارش ایرنا، وی با تبریک به مناسبت روز پرچم و روز استقلال اوکراین افزود: پلتفرم سران کریمه برای دفاع موثرتر از آرمان کریمه از طریق راه‌های صلح‌آمیز ایجاد شده و ترکیه به حمایت از اقوام ترک تاتار کریمه ادامه خواهد داد.
    رییس جمهور ترکیه با بیان این که «جنگ هیچ برنده و صلح نیز هیچ بازنده ای ندارد» اضافه کرد: جنگی که نزدیک به دو سال بین روسیه و اوکراین جریان دارد، باید با صلحی عادلانه و پایدار پایان یابد و ترکیه با حفظ رواب خود با سران دو کشور، در این راستا تلاش زیادی می کند.
    وی خواستار توقف خونریزی و بازگشت طرفین به میز مذاکره شد و گفت: ترکیه برای احیای کریدور صادرات غلات دریای سیاه به تلاش خود ادامه می‌دهد و معتقدیم که در این روند، باید از هر اقدامی که تنش را افزایش داده و به صلح دریای سیاه آسیب می‌رساند، اجتناب کرد.
    اردوغان در ادامه با تاکید بر ادامه تلاش میانجیگرانه خود در راستای برقراری صلح بیان کرد: ترکیه بر حمایت خود از تمامیت ارضی اوکراین از جمله کریمه و ایجاد فضای صلح در اسرع وقت در منطقه ادامه می دهد.