سرمقاله

نقاط قوت و ضعف بریکس ‪/‬ محمدرضا ستاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14507  |  صفحه ۵ | جامعه  |  تاریخ: 02 شهریور 1402
    مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان:
    ۲۱ واحد صنعتی زنجان گازرسانی می‌شوند
    مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از افتتاح پروژه گازرسانی به ۲۱ واحد صنعتی با اعتبار بیش از ۶ میلیارد تومان خبر داد. رحیم سلیمانی‌نژاد در نشست خبری به مناسبت هفته دولت ضمن تاکید به مصرف بهینه گاز اظهار کرد: شرکت ملی گاز حرکت‌هایی را در طول سال برای کاهش مصرف گاز و فرهنگسازی الگوی مصرف انجام می‌دهد. وی با اشاره به اینکه تأمین سوخت جایگزین شرکت‌های صنعتی را پیگیری می‌کنیم، ابراز کرد: اگر نیم درصد مصرف گاز را کاهش دهیم قطعی نخواهیم داشت و در گاز رسانی در وضعیت مطلوبی هستیم و ۱۰۰ درصد شهرها گازرسانی شدند. مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان وضعیت روستاهای زنجان در برخورداری انرژی گاز را از نرم کشوری بالاتر دانست و گفت: شهرک‌های صنعتی را نیز رصد می‌کنیم و اگر افزایش مشترکان صنعتی اتفاق بیفتد، می‌توانیم بحث اشتغال‌آفرینی را توسعه دهیم. وی کل مشترکان گاز استان را ۳۹۵ هزار و ۸۸۷ مشترک برشمرد و افزود: مشترکان خانگی شهری ۲۴۷ هزار و ۸۵۶ و روستایی ۱۱۳ هزار و ۲۸، واحدهای صنعتی ۲ هزار و ۴۶۵ و واحدهای تجاری ۳۲ هزار و ۵۳۸ مصرف‌کننده است. سلیمانی‌نژاد با اشاره به اینکه ۸۹۲ واحد مصرف کننده عمده و فوق عمده صنعتی در استان داریم، عنوان کرد: ۱۵ مصرف‌کننده در حوزه نیروگاه برق سلطانیه، آرین ۲ و CHP و ۴۳ جایگاه CNG از انرژی گار استفاده می‌کنند. وی با اشاره به اینکه ۲۱ شهر گازدار هستند، یادآور شد: با توسعه شهرها بیشترین فعالیت در این بخش مربوط به مسکن ملی است و برای همه مسکن‌ها برنامه داریم و پیمانکار فعال است.
    مدیرعامل شرکت گاز ادامه داد: از ۹۱۱ روستای استان ۷۱۲ روستا معادل ۹۴.۳ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز بهره‌مند هستند و ۳۷ روستایی در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد. وی با اشاره به اینکه ۶۹ روستا در دست اجرا داریم، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، پوشش گازرسانی به ۹۷.۸ درصد می‌رسد، علاوه بر این ۸۲ روستا در بحث امکان‌سنجی داریم که بعد از امکان سنجی باید اخذ مجوز و اعتبار کنیم.
    سلیمانی‌نژاد تعداد روستاهای باقیمانده در طرح گازرسانی را ۱۳۰ مورد خواند و گفت: بدای ۴۸ روستا مطالعات امکان‌سنجی انجام شده و در مرحله اخذ مجوز و آماده پیمان‌سپاری و در انتظار تأمین اعتبار است. وی با بیان اینکه کل شبکه‌های صنعتی گازرسانی شدند، خاطرنشان کرد: چند شهرک از جمله شهرک شهید شهریاری، خرمدره و افزایش ظرفیت اشراق را در برنامه داریم، البته واحدهای صنعتی با استاندارد بالا کار نمی‌کنند و با بهینه‌سازی مصرف انرژی سود این کار به جیب خودشان می‌رود.
    مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از اجرای ۵۹۳ کیلومتر خطوط انتقال گاز در استان زنجان در طول چهار دهه از انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: در این مدت ۲۰۵ هزار و ۸۰۴ انشعاب گاز شهری و روستایی ایجاد شده است. وی با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال ۸ پروژه کلنگ‌زنی می‌شود، یادآور شد: این پروژه‌ها شامل ۷ روستا در زنجان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و یک روستای ایجرود با اعتبار ۴ میلیارد تومان می‌شود. سلیمانی‌نژاد با اشاره به افتتاح پروژه‌های گازرسانی در ۳۷ روستا با اعتبار ۸۷ میلیارد و ۴۳۵ میلیون تومان ابراز کرد: ۱۸ روستا زنجان، خدابنده ۱۱ روستا، طارم ۴ روستا، ایجرود ۳ روستا و یک روستای ماهنشان از نعمت گاز برخوردار می‌شود. وی با بیان اینکه پروژه گازرسانی حدود ۲۱ واحد صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: نزدیک ۱۳ هزار و ۳۲۰ مترمکعب مصرف گاز آن‌ها خواهد بود و آلودگی زیست محیطی به دلیل استفاده از سوخت مایع کمتر می‌شود.
    مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان اعتبار هزینه شده برای تأمین گاز واحدهای صنعتی را بیش از ۶ میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومان برشمرد و گفت: ۱۰۰ واحد تولیدی - صنعتی نیز در دست گازرسانی داریم.