سرمقاله

نقاط قوت و ضعف بریکس ‪/‬ محمدرضا ستاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14512  |  صفحه ۵ | جامعه  |  تاریخ: 02 شهریور 1402
    مدیرکل کمیته امداد البرز خبر داد
    پرداخت بیش از ۲۹ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان البرزی
    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز با اشاره به اجرای طرح قرض ماندگار در البرز خبر داد: امسال با مشارکت خیرین، چهار میلیارد و 920 میلیون تومان در صندوق امداد ولایت سپرده گذاری و بیش از 29 میلیارد تومان تسهیلات به یک هزار و 525 نیازمند البرزی پرداخت شده است.
    رضا البرزی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه ، به تلاش های این نهاد در استان در راستای امدادرسانی به نیازمندان با کمک خیرین و اعتبارات دولتی اشاره کرد و گفت: منابع این مجموعه مردمی است و اگر همکاری و مشارکت آن ها نباشد، امدادرسانی ها پیش نمی رود. وی با تاکید بر دهک بندی خانواده های نیازمند جهت تحت پوشش خدمات مستمر و موردی قرار گرفتن آن ها اذعان کرد: در زمینه اشتغال مددجویان، سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به افراد واجد شرایط پرداخت شد که این رقم امسال به دو برابر رسید. حساسیت های زیادی در این زمینه وجود دارد و جلسات هفتگی نیز جهت پیگیری های لازم برای بهبود شرایط برگزار می شود. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز بیان کرد: راهبران شغلی نیز آموزش های لازم را به متقاضیان ارائه می دهند و آن ها را به کاریابی معرفی می کنند اما در بخشنامه مربوطه آمده است که افراد متقاضی تسهیلات باید حداقل شرایط کارگاهی با ۲۰ نفر کارگر را داشته باشند تا بتوانند از محل اعتبارات وام و با شرایط بیمه و حقوق مددجویان، رقم مشخص شده را دریافت کنند. وی با اشاره به فعالیت ۴۰۰ مرکز نیکوکاری در البرز، توضیح داد: بیش از ۲۸ هزار خانواده البرزی به صورت دائم از خدمات مختلف حمایتی در حوزه های معیشتی، اشتغال، مسکن، تسهیلات بانکی، امور فرهنگی، حقوقی و … بهره مند شده اند و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بیش از پنج هزار فرصت شغلی همراه با اعطای تسهیلات اشتغال و راهبر شغلی برای مددجویان ایجاد شده است. البرزی با بیان اینکه طی مدت یاد شده، ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال نیز در اختیار مددجویان و نیازمندان این استان قرار گرفته است، بر لزوم انجام فعالیت های فرهنگی در این نهاد تاکید کرد و یادآور شد: بیش از هشت هزار دانش آموز و دانشجوی البرزی نیز در زمینه تامین کمک هزینه تحصیلی، شهریه و سایر نیازهای معیشتی از حمایت های کمیته امداد بهره مند شده اند. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون همچنین بیش از ۷۴ میلیارد تومان در قالب کمک هزینه معیشت به حساب مددجویان و بیش از ۹۷ میلیارد تومان نیز در قالب کمک معیشت، درمان، لوازم ضروری، جهیزیه، ودیعه و اجاره مسکن، تسهیلات کارگشایی و انشعابات آب، برق، گاز و … به مددجویان ارائه شده است. وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون رقمی بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان از سوی بیش از ۳۶ هزار حامی به حساب یک هزار و ۶۱۷ یتیم و پنج هزار و ۴۵۶ فرزند محسنین واریز شده است. به ‌طور میانگین، ماهانه یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب فرزندان اکرام و ۷۳۰ هزار تومان به حساب فرزندان محسنین از طریق کارت‌های عضو شتاب واریز می شود.