سرمقاله

آیا ایران از میوه عضویت در بریکس بهره خواهد برد؟ ‪/‬ پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14609  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 05 شهریور 1402
    وضعیت هوا طی روزهای آینده
    بارش باران و کاهش دما
    رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور و کاهش دمای ۴ تا ۸ درجه‌ای در شمال و ۳ تا ۵ درجه‌ای در نواحی مرکزی و غربی کشور خبر داد.صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: در شمال آذربایجان غربی، برخی مناطق آذربایجان شرقی، ادبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، برخی مناطق استان سمنان و شمال خراسان رضوی، ارتفاعات رشته کوه البرز همچنین در ارتفاعات هرمزگان رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد بارش تگرگ و در برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. در این روز شدت بارش در استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی است.
    وی افزود: یکشنبه (۵ شهریور) در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط اردبیل، برخی نقاط استان سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی همچنین ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.
    به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا این هفته در نوار شمالی کشور هوایی خنک مستقر می‌شود، به‌ طوری که اردبیل، گیلان، مازندران، شمال غرب و شمال شرق کشور کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما را تجربه می‌کنند، بعد از آن در این مناطق روند افزایش کند دما تا دوشنبه (۶ شهریور) و باز از سه‌شنبه (۷ شهریور) تا آخر هفته حدود ۵ دوباره کاهش دما رخ می‌دهد و هوای خنک مسقر می‌شود. وی ادامه داد: برای نواحی مرکزی تا دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور تا پایان هفته روند کاهش نسبی دما حدود ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
    ضیاییان افزود: دوشنبه در ارتفاعات شمالی البرز مرکزی همچنین در ارتفاعات جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان رگبار و رعد و برق پراکنده رخ خواهد داد. وی افزود: سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری در شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر بارش رخ می‌دهد. چهارشنبه نیز در شمال غرب سواحل خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پیش‌بینی می‌شود.