سرمقاله

آیا ایران از میوه عضویت در بریکس بهره خواهد برد؟ ‪/‬ پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14675  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 05 شهریور 1402
    انتشار کتابی درباره ساز ویولا در بازار جهانی
    امیرحسین طائی (نوازنده ویولا و خواننده موسیقی ایرانی) کتابی با عنوان Famous Viola Concertos به‌ معنای «کنسرتوهای مشهور ویولا» را به بازار عرضه کرده است. به گزارش ایسنا،‌ این کتاب در زمینه ساز ویولا از یک هنرمند ایرانی در بازار موسیقی جهانی منتشر شده و طائی در آن به جمع‌آوری و ارائه چندین کنسرتو برجسته برای ساز ویولا پرداخته است که از جمله این کنسرتوها می‌توان به Concerto in E Minor, Oskar Reiding و Viola Concerto No.2, Friendrich Seitz و دیگر آثار مطرح اشاره کرد که برای ساز ویولا از سطح مقدماتی تا متوسط بازنویسی و انتقال داده شده است.
    طائی با اشاره به ضرورت انتشار این کتاب گفت: بعد از سال‌ها تدریس در زمینه ساز ویولا، به شدت نبود کتابی برای ساز ویولا احساس می‌شد؛ به دلیل اینکه رپرتوارهایی که برای ساز ویولا در سطح بین‌المللی وجود دارد از سطوح متوسط به بالا و به صورت مجموعه و البته بدون طبقه‌بندی بوده و برای سطوح ابتدایی و متوسط تقریبا کنسرتویی وجود ندارد تا علاقه‌مندان به صورت قدم به قدم سطح خودشان را ارتقاء دهند.
    او ادامه داد: به همین دلیل تصمیم گرفتم این مجموعه را برای هنرجویانی که در زمینه ساز ویولا فعالیت می‌کنند، تهیه و تدوین کنم تا به نوعی خدمتی در این زمینه کرده باشم. این کتاب با کنسرتوهای ساده برای ویولن آغاز و برای ویولا توسط بنده بازنویسی، انتقال و بازنگری شده است. همچنین جلد دوم این اثر به صورت تخصصی برای نوازندگان متوسط تا ‌پیشرفته‌ای که خود را برای آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌ها و ارکسترهای بین‌المللی آماده می‌کنند، تنظیم شده است.