سرمقاله

نقش گنگسترها در اقتصاد ایران! ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 14986  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 11 شهریور 1402
    رئیسی در نشست با علما و نخبگان اهل تسنن سراسر کشور
    دولت شبانه‌روز تلاش می‌کند
    رئیس جمهوری گفت: دولت شبانه‌روزی برای حل مشکلات تلاش می‌کند و به امدادهای الهی نیز باور دارد.
    سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه در نشست علما و نخبگان اهل سنت که به مناسبت هفته دولت در محل سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، گفت:‌ امروز امت اسلامی متحد و منسجم و برخوردار از هدف با هدایت و همراهی علمای شیعه و سنی، همه در جهت تامین منافع و عزت ملی حرکت می‌کنند و این نقطه اشتراک دولت و ملت است.
    رئیس جمهوری با بیان اینکه نظام سلطه، جامعه متحد و امت منسجم اسلامی و معتقد به خدا را بزرگترین مانع تحقق خودخواهی‌ها و زیاده‌خواهی‌های خود می‌داند، افزود: مستکبرین برای شکستن این سد بزرگ در مقابل خود دست به اقداماتی از جمله ایجاد اختلاف در امت اسلامی با فعال کردن امپراطوری رسانه‌ای و خبری و تبلیغی و راه‌اندازی گروه‌های تکفیری برای قتل و خرابی با تکیه بر نمادهای اسلامی اما به قصد بدنام کردن و ضربه زدن به امت اسلامی و توحیدی زد.
    رئیسی با بیان اینکه توهین به مقدسات و نفس نفیس بهترین موجود عالم هستی، نبی مکرم اسلام و نیز تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بخش دیگری از تلاش‌های نظام استکبار برای شکستن سد بزرگ امت اسلامی از مقابل خود بود، اظهار داشت: امروز وحدت و انسجام امت اسلامی نه یک تاکتیک بلکه راهبردی اساسی است که باید مورد توجه آحاد مسلمانان در هر نقطه عالم باشد.
    رئیسی اضافه کرد: خون مطهر شهدا از جمله ۱۵ هزار شهید اهل تسنن، خون شهید سلیمانی، تلاش‌ها برای پیشرفت‌های علمی و فناوری، دستاوردهای اقتصادی و حضور مستمر مردم بصیر و انقلابی در میدان به ویژه در مناسبت‌هایی نظیر ۲۲ بهمن، روز قدس و نمازهای جمعه برای ایران اسلامی قدرت‌آفرین و پشتوانه عظیم جمهوری اسلامی هستند.
    رئیسی با بیان اینکه امروز  شیعه و سنی در کنار هم و با اتکا به ظرفیت‌های عظیم کشور کارهای بسیاری را رقم زده‌اند و چهره شهرهای کشور نسبت به قبل از انقلاب بسیار متفاوت شده است تصریح کرد: باید نسبت به کارهای انجام شده شکرگزار خدای متعال بود و نسبت به کارهایی که باید انجام شود نیز با کمک و همراهی یکدیگر گام برداشت.
    رئیس جمهوری وجود ۱۷ هزار مسجد، ۱۲ هزار ائمه جمعه و جماعت و صدها مرکز دینی اهل سنت در کشور را از برکات انقلاب و جمهوری اسلامی ایران دانست و با اشاره به  فعالیت ۱۷۰۰  مدیر سنی در دستگاه‌های اجرایی کشور گفت: امروز در بخش‌های مدیریتی کشور شیعه و سنی فعالیت دارند و همواره تاکید بنده در جلسات شورای اداری استان‌ها استفاده از ظرفیت نیروهای بومی تحصیل‌کرده، صاحب تخصص، کارآمد و ذی‌صلاح بوده است.
    رئیسی محرومیت‌زدایی به‌ویژه از مناطق مرزی کم‌برخوردار و همچنین بهبود وضع معیشتی مردم را از  اولویت‌های دولت برشمرد و افزود: مردم دلداده به خدای متعال بدانند که قطعا خیرات و برکات الهی بر این وحدت و انسجام ملت نازل خواهد شد و دولت نیز به عنوان خدمتگزار دغدغه معیشت مردم را دارد و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
    رئیس جمهوری گفت: دولت شبانه‌روزی برای حل مشکلات تلاش می‌کند و به امدادهای الهی نیز باور دارد. دولت در این مدت همچنین ۶ میلیون از جمعیت فاقد بیمه درمانی را به شکل رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار داده و تلاش کرده‌ایم سهم مردم و به‌ویژه دهک‌های کم درآمد هر چه بیشتر از هزینه‌های درمانی کمتر و کمتر شود.
    رئیس جمهور بار دیگر بر ضرورت توجه به تلاش‌های دشمن برای اختلاف‌افکنی میان امت اسلامی تاکید کرد و گفت: مردم در ایران و کشورهای همسایه هزاران سال زندگی مسالمت‌آمیزی با یکدیگر داشته‌اند اما امروز دشمن تلاش می‌کند میان شیعه و سنی و حتی سنی با سنی و شیعه با شیعه اختلاف ایجاد کند که باید مراقبت لازم را در این زمینه به عمل آوریم.
    رئیسی حب اهل بیت(ع) و عشق به ائمه اطهار را نقطه اشتراک شیعه و سنی دانست و تاکید کرد: همه ما باید در هر جایگاهی که هستیم باید با تکیه بر نقاط اشتراک، برای تقویت ایمان و امید در جامعه تلاش کنیم؛ علما باید با بیان و دولت با عمل در راستای تحقق این هدف مهم تلاش کنند، دشمن می‌خواهد ما متحد نباشیم، اما انسجام و اتحاد همواره رمز موفقیت ما بوده است.